När man minst anar det

Veckan var sååå seg och lång. Men äntligen blev det helg, och idag var det agilitytävling i Kumla hela dagen!! :D 

Vi hade bestämt oss för att åka så vi skulle va där ca 45-50min innan beräknad tid för första banvandring för medium.. Bara det att dem var så sjukt snabba.. Så när vi kom dit -ganska precis när vi planerat att va där- så hade medium redan börjat... 0.o så ja första loppet gick vi inte ens banvandring.. X'D 
Det gick inte så bra, först markera jag gungan dåligt så han klev av den, och så klev han ur slalomet en port för tidigt.. ;O plus att sen i slutet så blev det konstig handling och missförstånd x) så ja en disk där. Jag tkt ändå det gick helt okej med tanke på att vi ej banvandrat, plus det faktum att jag var asnervös just på grund av det x'D 

Andra loppet var Morf grym!!! Och trots att jag slarva med att kolla på han vid blindbytena så greja vi en nolla! Och knep dessutom 4e platsen med pinne!! :D:D:D så jävla bra!! Hade inte alls räknat med att vinna en rosett och ta en pinne, så var så jävla glad! Vår första pinne i klass 2 :D och jag som efter tävlingen i Linköping trodde vi skulle behöva lång tid på oss innan vi skulle plocka första pinnen i klass 2 ;) 
Tredje loppet gick riktigt bra! Förutom att jag slarva med en markering på ett hinder så han sprang förbi det x) så ahh 5 fel där, men räknade ut att vår tid änåd inte hade räckt till pinne då det var massa snabba hundar som nollade sig och som hade väldigt bra tider! Var ändå jättenöjd över loppet :) 

Fjärde loppet var så jävla bra!!! Tyvärr räckte inte tiden till en pinne, MEN vi gjorde typ vårt bästa lopp ever och kom på en 5e plats (precis under pinne såklart ;p) med endast 2,5 sekunder ifrån den som vann. Och då vet jag att jag kunnat springa lite snabbare, plus att han saktar ner och nästan stannar upp en superkort stund efter ett hinder. Så ännu mer speed och lite tightare svängar och mer tryck ur svängarna, då jävlar! ;) GRYMT nöjd över det loppet iaf!! 

Superbra dag där jag kört massa bil. Gick väldigt bra att köra, men var lite jobbigt hem i mörkret. Men bra att öva på att köra i mörkret :) 

Morf var verkligen grym hela dagen! Taggad och fokuserad! Och lugn vid sidan av i buren. Bättre kan det fan inte bli! :) 
Dags att sova! Imorrn ska jag typ inte göra ngnting ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0