MAXIMERAD agility

Hade en sån sjukt bra dag igår!! 
Upp tidigt för att gå och hämta bilen hos föräldrarna, sen åkte jag och Morf till Arninge för en heldag med agility! :D 

Var på plats ca 7.30, det skulle börja 8 så hann rasta av Morf ordentligt innan! :) 
Kl 8 började det med liten föreläsning om hoppteknik, ngt som var väldigt intressant! 
9-12 var det första passet med agility, ett pass som jag ej betalat för. Jag betalat paketpris 1500kr för alla föreläsningar under dagen samt 2 agilitypass (av 3 totalt). Morf fick då ligga i buren och bara ha det tråkigt större delen av den tiden ;p hoppades detta skulle göra honom astaggad när det senare skulle bli dags för oss att köra ;) 

Vid 12 var det ännu en föreläsning, denna handlade om tävlingspsykologi, ngt som var grymt intressant! 
12.45 var det lunch i en halvtimme, och sen ännu en föreläsning, denna om svängar, ngt vi borde lägga lite mer tid på. Dels för att lära oss göra tighta svängar, men vi borde också lära in svängkommandon! 

Kl 14 var det äntligen dags för oss att köra, och satan vad kul det var och Morf var så grymt taggad!! :D Konstigt då han fått sitta i bur större delen av dagen tills dess ;p hahah. 
Vi hade fart och en grymt skön känsla igenom hela eftermiddagen!! Detta trots att vi vid 17 körde löpteknik där vi kutade gärnet utan hundarna xD Fy satan vad kul det var att få gasa fullt ut fram till ett hinder och så ner för att låtsas visa en tight sväng för en hund och sen upp igen och kuta tillbaka! Så kul! Men satan vad jobbigt det var! Blev en del kordinationsövningar också och att träna på att kunna accelerera! 
Var inte alls helt slut efter den timmen... X'D 


Men 18-21 var det sista agilitypasset som hade fokus på full fart framåt, och fastän man var helt slut i både huvud och kropp så körde man gärnet! Så jävla bra!!! :D Jag kämpade mig igenom slutet och Morf höll sig taggad igenom hela eftermiddagen och kvällen! Så jävla duktig! Precis sådär som jag vill ha han när vi kör!<3 


En grymt bra dag!!!<3 

Enda tråkiga var att jag fick en parkeringbot (jag och typ 5 andra..) för det var strul med ett bilbesiktningsbolag som tidigare typ låtit kunder till hundsportshallen stå på deras platser, men som precis veckan innan börjat bli noga med att det inte skulle va så.. Eller ngt sånt). Kul när man redan har tight budget -.-' men "bara" 300kr iaf.. En positiv sak med det var dock att personalen i hallen kände sig lite skyldiga och har lovat oss som fick böter tid i deras hall som kompensation! Jävligt snällt :D 
Jaaa och sen -som den grymt otränade människa jag är- så lyckades jag mobba sönder ena benet när vi hade vårt löppass.. Så hade småont hela efm och kvällen efter det :/ det kändes inte när man sprang iaf ;) hahaha.. 
Har dock haft ont hela dagen idag. Vettefan vad jag gjorde, men hoppas det är bättre tills imorrn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0