Hundnörden Sandra

Jag är -trots ett halvbra träningspass idag- grymt taggad till att träna med Morf! 
Jag vill träna massa lydnad, rally, freestyle och agility!! Vill ut och tävla!! 

I lydnaden börjar vi få koll på klass 2 momenten. Eller okej, egentligen är det bara fjärren och rutan som vi inte kunnat. Men nu tycker jag att vi har en bra fjärr, kanske inte så snygg som jag egentligen skulle vilja ha, men helt klart bra! Stabil och säker! :) 
Rutan har vi börjat ordentligt med nu, men det lär ta ett tag innan vi får till den. Just nu så måste han ha externbelöning eller target som retning, men vi ska nöta den och hoppas vi får till en fungerande ruta! 
Ska anmäla mig till lite tävlingar snart, med första den 5e maj! Spännande!! Så ja vi har iaf ganska lång tid på oss att få till den där rutan ;) 
Hopp över hinder känns sådär, så den måste vi jobba lite på också. Alltså han kan ju kommandot hopp, så vi lär ju inte nolla det momentet, men tror han kmr sätta sig för nära hindret, vilket jag gissar kmr ge avdrag x) men, men. 
Utöver dessa moment känns det som om vi har ganska stabila och bra moment :) 


I rallylydnaden är vi ju nybörjare. Har aldrig funnit ett intresse i sporten, men jo det är faktiskt roligt! Kul att träna tsm med syster också! :) Vi har bestämt oss för att träna tsm och sen ge oss ut och tävla tsm! Spännande! Måste plugga skyltar ;D 
Eventuellt blir det tävling den 8e maj ;) beror lite på.

I freestylen är vi ju även där nybörjare, och jag tkr det är svårare än vad jag trott xD måste välja ngn låt och sen försöka få till så tricksen funkar bra till låten. Plus att jag trott att programmen ska va typ 45 sekunder långa... Men Amanda som tävlat en del freestyle sa att jag ska satsa på ca 1,20 långt! Alltså typ dubbelt så mkt som jag trott.. X'D hahah. Så ja vi ska lägga lite mer tid på fler tricks och sen försöka binda ihop det så får vi se x) haha. Spännande! Blir nog ingen tävling förrän tidigast i sommar iaf.. Om vi ens är redo för det då xD 

Och så agilityn.. Åhh bästa sporten<3 jag och Ina är galna och ska åka till Mora den 10e april för att tävla!! XD Över dagen bara.. Alltså 5 timmars bilfärd dit, flera timmars tävlande (4 lopp :D) och så 5 timmar hem... Hahah x') kmr va död. Men det ska bli så jävla kul!!! :D 
Annars ska jag på kurs den 23e april sen och så har jag bokat in en tävling i Vallentuna den 15e maj! Superkul!! 

Annars då? Jo jag fick massa pengar i lön denna månad :D fick ut över 18 000!! Massa pengar för mig jao :) Superkul! Och fick dessutom 1000kr i påskpresent från chefen!! Så snällt :D:D har slösat lite pengar på saker jag behövde, men även sparat en del. Känns bra :) 
Ja och så körde vi rulla peng på jobbet! Superkul :) 

Påskhelg är superskönt! Långhelg!! :D 
Idag har jag och Sara varit grymt duktiga! Vi var och träna med hundarna, åkte till XL zoo, storhandlat på coop i vinsta, åkt till vinsta zoo, lämnat hundarna hos mamma och pappa för att åka och tvätta bilen! Och när vi kom hem så städade vi! Dammade, dammsög och skura! Grymt duktiga :) mhm! 
Vi har pluggat lite rallylydnads-skyltar, för imorrn ska vi träna :) hoppas hundarna är piggare då! Sen ska brur komma hem till oss så ska vi spela Magic hela kvällen :D:D Life is good! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0