Bye bye påsken

Påskhelgen har sprungit förbi. Imorrn är det dags för jobb igen, men en 4 dagars-vecka är ju helt okej ändå ;) Dessutom har man planerat en del saker så det lär gå fort och så äre helg igen sen ;) hahah. 

Jag blev såklart sjuk i typ fredags.. Så har varit sjuk hela helgen. Som tur är så var det en ganska mild förkylning, så jag har ändå kunnat promenera samt träna med hunden ;) Huvudet har dunkat till och från och näsan har ömmat som satan efter allt snytande, men så kan det va ;p hahah. 

Har egentligen inte gjort så mkt denna helg. Tagit det lugnt och sysselsatt mig åt hundträning och filmtittande! Jao jag och syster nördar Wallander ;) 
Vi var ute en sväng med bilen i lördags också, så köpte ett trä-"staket" som jag satte upp på väggen för att kunna hänga mina och Morfs rosetter på. Blev superbra!! :D 
Hämtade brur, lämnade bilen hos mamma och pappa och gick upp till byn för att köpa mat på Tacobar. Nam nam! Lite kul då vi inte planerat att gå till Tacobar direkt efter vi lämnat bilen, och jag hade med mig Morf men inget koppel.. X) hahah. Så Morf fick gå lös uppe i byn. Han var såå duktig! :D en guldstjärna till min lilla plutt<3 
Vi spelade Magic, kort och wii och hade straffshotar samt åt tårta. En supertrevlig kväll med bästa sällskapet<3 
Igår söndag blev det inte mkt gjort. Större delen av dagen låg vi inne och såg på Wallander. Men vi hann även med att träna lite med hundarna samt gå en härlig kväll/nattpromenad! :) 

Idag klev vi upp ca 9.30, för en timme senare kom Elisabeth med Bossa. Bossa är en kelpietik som jag ska passa lite till och från och ev träna med. Det blev en härlig promenad på 1,5 timme till grimstafältet i solen. Härlig start på dagen! 
Det gick väldigt bra med Bossa, men när Doris kom så gick det sådär (trots att dem fick träffas ute..), men ja jävla tikar. Man ska ha hanhund ;) hahah. 
Får se när jag ska ha henne nästa gång, eller om jag hänger med dem när dem kör sök för att få se henne in action så att säga :) vi skulle höras. 



Vi har sett på Wallander, hur många filmer som helst, men tog oss också ut för att träna lite med hundarna. Och poff så har jag typ valt låt till mitt freestyle-program, och dessutom fått till ett väldigt bra program! :D vi behöver träna mer, och jag måste dela upp det lite när vi tränar så att varje "moment" blir säkrare, men det känns superbra! Är grymt taggad på att tävla! Men finns inte mkt tävlingar ute, och då jag missa anmälan till en tävling i sthlm om 2 veckor så blir det ingen tävling i freestyle förrän i september för oss x) långt dit, men ja då har vi ju tid att träna massa ;) hahah. 

Vi försökte oss på att ta fina "utställningsbilder" på killarna också, men dem blev inte så bra som vi tänkt. Helt okej, men ja dem hade kunnat va bättre ;p fina är dem iaf!<3 

Men nee, borde sova nu, öppnar imorrn, jobbar till 18, ska träna med folk på söder, hämta bilen hos föräldrarna och sen träna agility vid 21.30.. X) fullt upp! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0