Spontant är bra!

Blev spontant tillfrågad att träna tsm med Julia igår (hon har miniaussies samt en border collie, fast hon hade bara med sig sin border collie Tuffa :) ) Jag hade inget planerat och hade väl egentligen tänkt åka hem och ta det lugnt, men var på direkt! ;) Vilket jag är grymt nöjd över för vi hade en asbra kväll! :D 

Första gången vi länkade hela klass 2! (Minus platsen, och att jag belönade efter rutan och hopp över hinder) 
Det kändes iaf så sjukt bra!!! Visst behövs det mer träning med vissa saker, men är så jävla nöjd med helheten!! :D 

Fritt följ är han grym i! Han tappar position lite ibland och hamnar lite snett ibland i sväng-halterna. Men annars är jag grymt nöjd! Så duktig :) om jag lär mig gå tydligare och inte ha för bråttom så ska det nog bli super ;) haha.

Läggande under gång känns säkert. Inga direkta konstigheter mer än att jag kanske måste köra mer med kommendering då han satte sig upp då Julia sa "sätt upp hunden" x') hahha. Men annars superbra :) 

Inkallningen blev vi osäkra på hur långt avstånd det är i 2an, så jag klev bort sjukt mkt längre än jag vanligtvis tränar. Morf blev lite osäker vid kommandot, ryckte till och såg ut att vilja vänta på nytt kommando för säkerhets skull, men valde sen att "jo hon ropade nog", och kom ;p Så där ska vi träna med massa olika avstånd! 

Sen var det dags för rutan, och även om det inte gick så fort så trava han utan att tveka ifrån mig och in i rutan samt stanna när jag sa åt han. Var ändå väldigt nöjd med det! :) Men ja vi måste träna mer så den känns säker till debuten! 

Apporten gick superbra!! Bästa apporten han gjort! :D så nöjd! 

Hopp över hinder gick också väldigt bra! Han stannar ganska nära hindret när han kommer över, men jag tränade detta efter på samma sätt som jag gjort med rutan, med externbelöning en bit bort, då klev han bort mkt bättre. Så fortsätta träna så! :) hopp tillbaka var inga problem och han satte sig i snygg fotposition! :) 

Fjärren, inga problem. Han sätter sig ibland inte så ordentligt som jag vill, men kanske har jag belönat detta? Ska nog plocka fram till dubbelkommandon på träningen så han sätter sig mer ordentligt, annars väldigt nöjd! :) 

Så ja, supernöjd! :D 

Efter vi kört igenom klass 2 så klev vi bort från lydnaden och körde en del agility. Mest fokus på slalom, ingångar och speed. Superkul och Morf var så taggad!! :D 
Vi körde ngt litet freestyle move också ;) hahah. 

En grym träning som man gick ifrån med ett leende på läpparna! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0