Lydnadspass i Vällingby

Det blev en väldigt lugn och skön dag igår. Jag städade inget och packade inte x'D var iaf duktig och diskade :) 

Jag och syster spenderade dagen åt att se O.C, och sen åkte jag till vällingby bk med Christina för att träna lydnad! Superkul och det kändes sååå bra! :D 

Vi tränade mkt på linförighet och fotgående, där jag koncentrerade mig på att titta framåt istället för att titta ner i marken. Blev så mkt snyggare och det kändes som om han blev mer fokuserad och följde med bättre! 
Belönade i farten flera gånger om, och ska nog testa att köra det litegrann. Vi ska även bli bättre på att ge ett slut-kommando, där jag kmr använda mig av "okej". 


Vi började träna på rutan och fjärren vilket kändes bra! :) Rutan koncentrerade vi oss i första hand på farten ut, så höll i han och slängde en leksak för att sen kommendera "rutan" samtidigt som jag släppte han. Kändes väldigt bra så vi ska fortsätta träna så och så småningom lägga ut leksaken och sen även lägga till ett stanna-kommando. 
Med fjärren har vi haft problem med att han flyttar sig framåt när han sätter sig upp. Men la han ner och slängde sen en godis bakom honom, då blev det mkt bättre! Så mer sån träning :) 


Vi körde hopp över hinder, både ettans och tvåans och det kändes bra! Gjorde ett läggande under gång som var superfint och sen körde vi en platsliggning tillsammans :) 

Ett riktigt bra lydnadspass! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0