Agility och Lydnad

Grymt skönt med en ledig dag mitt i veckan! Skulle ha varit social med Malin, men det blev ändrade planer. 

Istället har jag tränat lydnad med Ina, tränat agility i kista och hjälpt till att flytta alla hinder inför tävlingen på lördag. 

Morf var grymt taggad på lydnaden. Så kul :D verkligen härlig känsla! Vi la fokus på linförigheten där vi tränade mycket på vänster- och högerhalter, samt helt om marsch. Vi tränade lite ställande ocj läggande, samt körde både ettans och tvåans apport! Kändes så bra! 
Ina kommenderade oss i linförigheten och det kändes så bra! :D superfint verkligen! 
Agilityn gick också superbra! Morf var taggad och fokuserad och såå duktig! Vi tränade lite på tighta svängar och lite blindbyten. Men mest fokuserade vi på slalomet! Att kunna ta det efter några hinder. Det var svårt till en början, men till slut gick det riktigt bra! :D han verkar verkligen ha förstått det hela nu! Ibland tar han fel ingång, ibland hoppar han över sista pinnen, och går det för fort så kan han råka missa en port i mitten.. Men ja det har helt klart gått framåt! :D jag behöver inte ens stå precis bredvid längre! 

Dock så är det väldigt svårt för honom när jag befinner mig på vänster sida om slalomet. Då blir det helt fel för honom x) så ja mer träning på det, och så ska vi bara bygga vidare på det för att öka säkerheten och sen även snabbheten! Slalom är plötsligt väldigt roligt att träna ;) 

Körde även lite med Maiden, hon var superduktig och väldigt taggad! :) Hade kameran med mig så tog lite kort på dem också :) 



Jag hjälpte sen till att flytta alla agilityhinder till ett hörn av planen. Dem ska nämligen flyttas ner till den större planen där tävlingen ska hållas på lördag. 

Kvällen har sen spenderats med syster framför O.C :) helt enkelt en väldigt bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0