Inte alltid som man tänkt sig

Var ute igår med brur och syster. Tanken var ngn drink och att inte va ute för sent. Meeeeen blev ngr fler drinkar än det var tänkt, samt en shot och jaaa, vi var hemma typ 4 x).. Hahah ;P 


Skulle träna lydnad i en inomhushall på ekerö kl 12-14 idag med Sofie och Liza! MEN var en massa strul med bussarna, så vi blev sena. Promenerade längs med åkrar emellan busshållsplatser och kunde inte förstå hur sl tänkt med alla bussbyten hit och dit. Går inte riktigt att förklara, eller ja jag orkar inte xD men massa strul iaf. 

Vi fick tag i ägaren och kunde skjuta upp vår tid så vi fick träna 13-15. Dock så var vi inte där förrän 13.30, och då bussarna går som dem går ute på ekerö så gick vi från hallen ca 14.30. 
Så aldrig mer kommunalt till den hallen. Men utöver det, en väldigt mysig hall :) idag tränade jag fotgående med dem andra som störning, ställande under gång där jag velar emellan olika sätt att lära in det på. Tror dock jag väljer mitt första alternativ, vilket är samma som jag gjort med läggande under gång. Nämligen att lägga till hjälper i form av en stoppande hand tsm med kommando, för att sedan arbeta bort handen x) får se hur det går! 
Vi tränade apport, både ettans och tvåans apport. I ettans så har vi börjat få till ett bra gripande, så fortsätta arbeta på det! :) och i tvåan så ska jag bara påminna han om att "apport" även är ett varsågod :p vi provade även att ta en låneapport, har ju annars bara kört med min egna. Men inga problem alls :) Testade på rutan, och vet nu hur jag ska fortsätta för att lära in den! Den kmr förvisso inte förrän i klass 2, men ändå ;P jaaa och så körde vi hopp över hinder samt ngt läggande under gång, samt även en inkallning. En väldigt bra träning där han höll ihop väldigt bra! :) fast då körde vi aktivt i kanske 35min, så runt halvtimmen ska nog våra träningspass få vara iaf ett tag till! 

Tråkigaste var att jag inte hann träna tandvisning, samt att vi inte hann köra ngn mini-träningstävling som jag hade velat. Men men x) kmr fler chanser! 

Resten av dagen har jag inte gjort ngt alls. Varit social med mamma, pappa och så Nadja och Tonie som åt middag med oss :) 

Jaaa och syster åkte till Australien idag, sitter väl på flyget fortfarande? ;D eller om hon är i Dubai eller kanske redan sitter på nästa flyg. Ingen aning, men men :p är avis som satan, och kmr va konstigt att inte träffa henne på en månad :O 

Imorrn hoppas jag kunna ta lite bilder med kameran! :D hade ju tänkt fota lite på träningen idag, men eftersom det blev som det blev så hann jag helt enkelt inte med det x) så får vi se om det blir med lydnadsträning imorrn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0