Sjukdom och lite hundträning

Varit hemma sjuk idag, och blir hemma imorrn också. Feber och halsont, och ja nu har snoret kmt också. Hahah x) 
Har inte gjort mkt alls idag. Var uppe en kort sväng vid 7.30 för att känna hur jag mådde. Sjukanmälde mig och gick ut en kortis med hunden så att han fick kissa och bajsa. 
Sov sen till kl 12 ;D och well efter det har dagen mest spenderats åt filmtittande. Ego, Bortspolad, Seabiscuit och nu Amazing spider man 2 med mamma och pappa såg även en del av den med oss. Jag har ju svårt med att vara själv på kvällen om jag inte gjort ngt under dagen, så gick hem till föräldrarna vid 17.30. 
Hunden har haft en ganska tråkig dag. Ändå tkt jag att jag var duktig som gav han två 30minuters promenader. Eller ja, den sista var väl egentligen en promenad på ca 10-15minuter, och så stannade vi till för att träna lydnad i typ 15-20minuter! :) tränade fotgående, ställande och läggande under gång, inkallning och så en kort platsliggning. Tränade lite detaljer i momenten, men körde även en inkallning, belönade tävlingsmässigt och körde sen lite fotgående direkt efter. Gick väldigt bra, förutom att han såg ut att undra lite vart hans belöning för inkallningen tog vägen ;D hahah. Men ahh, vi ska träna mer på att köra fler moment efter varandra innan belöning. 
Måste bara få till läggandet lite bättre, för just nu är han lite seg vid läggandet :O och ställandet kämpar vi fortfarande med x) 
Kmr väl bli en del träning i både lydnad och agility nu, för har idag anmält mig till vår första tävling i båda grenarna :D lydnad 28e mars och agility 25e april. Så är iaf ett tag kvar :) Det som ska tränas mest på inom lydnaden är ställandet, apporten, platsliggningen med hakan i backen och så uthållighet och störningsträning! :) ska ju tränas på alla moment i klass 1, för enda som egentligen är helt klart är inkallningen ;P

I agilityn ska vi mest träna på slalomet! Samt även en del handling och kontaktfält! Har förvisso endast anmält mig till hoppklass, men ngn gång ska vi väl kunna köra agilityklass också ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0