Aktiv och så mindre aktiv

Idag var en ganska lång, halvt aktiv och halvt lat dag ;D 
Började dagen med att ta bilen, åka och tanka -första gången helt själv ;P- och plocka upp Liza med pumin Millan i byn :) vi åkte sen till kungsängen, eller ja frölunda gård där en ny hundsportshall öppnat! Perfekt dag att träna inomhus då vädret var astråkigt x) 

Gick hur bra som helst att köra dit! Vi körde förvisso lite fel på slutet, men hittade till slut rätt :) jag fick "öva" på att åka på en smal och krokig landsväg, var roligt! 

Väl framme byggde vi upp en agility-bana. Tanken var väl kanske att testa att köra hela, men tror aldrig vi gjorde det :p jag och Morf måste definitivt träna mer ;p så vi koncentrerade oss på kombinationer med kanske 3-5 hinder i varje. Någon gång provade vi på lite fler hinder i rad, men annars fokuserade vi även på slalom och kontaktfält :) jaaa och så fick jag han att ta platta tunneln också :D tack vare Liza som dessutom kom med lite tips på hur jag ska tänka angående min egen placering på banan :p shit vad roligt det är med agility! 

Vi var där från 12-14.30, och körde aktivt nästan hela den tiden. Gissa om vi alla fyra var slut efter det ;) 
Såå angående agility-träningen så ska vi träna på mer handling, att namnge alla hinder så han kan ta dem mer självständigt (balansen och tunneln är favoriterna än så länge så dem kan han typ :D), träna mkt, mkt mer på slalomet, träna kontaktfält, samt att höja värdet hos hopphindrena. Jaaa och så måste jag träna på att ta bästa vägen också ;) hahah. 

Blev tyvärr inga bilder, mer än en bild på Millan och en väldigt suddig bild på när Morf lekte lite ;D

Åkte hemåt, släppte av Liza i byn och åkte sen hem. Duschade och åt lite samtidigt som jag tittade på ngr avsnitt av Vänner<3 började sen läsa Femtio nyanser av mörker, och läste väl typ 3 kapitel innan jag tog bilen till statoil, köpte cola och åkte hem till mamma och pappa :) 

Gjorde mamma sällskap en bit till jobbet så det blev en liten kvällspromenad för hunden, och så blev det film med pappa! Nu sovdags. Imorrn har jag än så länge inget planerat. OM det är fint väder kanske jag åker till ngn skog med hunden :) jao och så kanske vi kör lite lydnad också. Vi får se x) 
Godnatt! (Morf efter agility-träningen ;) ) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha asså kulorna!!

2014-11-02 @ 21:04:00
URL: http://nattstad.se//hobbyryttaren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0