Morfeus

Han är så himla fin min lilla Morf! :D 
Han pep lite i bilen, kanske 5 minuter bara, men var sen tyst och sov resten av bilresan :)
Vi stannade och rastade honom lite vid Uppsala, halsbandet var lite obehagligt men med lite pepp så kom han igång och gick runt lite! Kissade direkt gjorde han också :)

Väl hemma så kissa han och bajsa innan vi gick upp till lägenheten, och där fick han träffa min bror och pappa. Han var lite avvaktande mot dem först, speciellt mot pappa, men det gick bättre och bättre sen! Han viftar hela tiden på svansen! En riktigt glad kille :)

Han har kissat inne två gånger, en gång igår strax efter vi kommit hem, för att jag missade att gå ut med han efter han lekt lite, och en gång idag. Annars är han duktig och kissar ute och med lite uppmuntran kliver han efter en i kopplet när man går! Han går dock gärna precis bakom fötterna så man ser honom inte alltid. Sötnosen!

Natten gick bra! Enda var att han har spytt 3 gånger, gissar att det är för att han i princip inte åt något igår. Han sov i alla fall bredvid mig i sängen, och vi var ute och kissade kl 2. Vaknade sen vid 7 och då fick han frukost, åt lite och så lekte vi och myste lite innan vi la oss igen. Han verkade inte nödig så jag tänkte att jag lägger mig med honom så går jag ut igen om han börjar röra sig. Men vi sov båda sedan till kl halv 10! Jätteskönt :)

Mötte folk ute imorse när jag var ute med honom, han var väldigt positivt inställd till dem, men dem gick bara förbi -hur dem nu kunde göra det när dem såg min sötnos förstår jag inte! haha. 
Mamma har dammsugit och dammsugaren var lite läskig men samtidigt intressant. Tror inte det kommer vara några problem med den sen :)

Enda negativa är att vi mötte en hund ute igår som var väldigt arg och gjorde utfall emot honom :( Han blev självklart rädd, men det verkade släppa då jag bestämde mig för att vända och gå samma väg tillbaka som den (den hade försvunnit ur synhåll). Han var lite motsträvig i början men med lite uppmuntran så följde han med och viftade glatt på svansen! 
Idag har vi träffat på två hundar som varit snälla, han har inte hälsat på dem men sett dem, och verkade tycka att dem var spännande. Skönt att han inte verkade ta åt sig utav den arga hunden igår :)

Vi åkte buss några få stationer idag, det gick väldigt bra :) Men resten av dagen ska vi bara ta det lugnt så han får smälta intrycken lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0