Guldstjärnor till valpen

Min lilla vovve är så himla duktig! För det första så skötte han sig och var jätteduktig när Tesso passade honom :D jaaa och Diezel var ju också valpvakt ;) duktig Diezel som är så snäll mot lilla valpen! 
För det andra så skötte han sig hur bra som helst idag! Var stopp på gröna linjen, så jag och han fick gå av vid fridhemsplan och ner till blåa linjen. Hade ju rullväska med mig idag -för ikväll är det kryssning :D- så var lite otympligt med både den och valpen. Meeeen! Han var så himla duktig! Trots massa folk som sprang och stressade så gick han asbra i kopplet och höll sig fint på vänster sida! Samt kunde även ha fokus på mig! :D så himla duktig! Dessutom klev han på en rulltrappa själv (lyfte upp han sen) och klev av pendeln själv. Guldstjärnor till lilla valpen idag! 

Han är än så länge en ganska enkel valp. Det enda "problem" vi har är att han inte gillar att åka bil. Men det ska vi träna på! Sen så är han ju inte rumsren än (även om det var flera dagar sen som en olycka hände, fast då går jag ju ut med honom typ en gång i timmen också ;D), samt att han inte kan va ensam hemma än. Men jaaa det är ju inga problem, utan bara så det är att ha valp :p haha. Igår så fick jag iaf en känsla av att han är redo att börja ensamhetsträna, så det ska vi sätta igång med! Tror jag kan ha fått lite gratis grundträning till det då han fått va själv inne i köksboxen på dagis. Igår när vi höll på att plocka undan saker för att måla grinden in till köksboxen så gick han till och med och la sig självmant i soffan! :) så ahh, en liten grund iaf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0