lite tankar i guess

Efter flera dagar fick jag äntligen till tillräckligt mkt fantasi för att fixa den nya headern. Den är inte den bästa jag gjort, men jag gillar den ändå. Den känns rätt just nu. typ.

Annars då? Jo jag ser på James Bond och rollar, mångsysslare här ;)
gör typ ingenting om dagarna, men imorrn blir det till att sätta igång med bilträning med hunden. Måste frambringa allt mitt tålamod och kämpa för att vi ska lösa det. Annars får vi fan se till att söka hjälp. Som sagt, jag har inte gett upp, även om jag i vissa stunder känner hur skönt det skulle va att göra det. Sen dyker dem stunder upp när jag så starkt känner att jag vill nå en lösning och kunna titta tillbaka på den här tiden om kanske ett år och säga "fan vad jobbigt det var, men fan vad långt vi kmt."
Det var ju som sagt jobbigt i början när jag först fick henne, och vi har kmt en bra bit därifrån, så jag kan se tillbaka dit och känna mig stolt. Så kanske gäller det helt enkelt bara att hålla ut? Att satsa allt på min envisa sida.

Kommentarer
Postat av: Helen och Tellus

Ni har ju kommit hur långt som helst! Med bilåkningen kan jag bara råda dig att ta det lugnt och försiktigt. När min Solex var liten var han fruktansvärt åksjuk. Det blev så att han blev rädd för bilen. Så fort jag tog fram bilnyckeln sprang han och gömde sig.
Varje gång vi gick ut gick vi förbi bilen, jag låste upp och låste bilen direkt igen. Höll på så i ca 2 veckor. Sen stannade vi en liten stund vid bilen med dörren öppen i nån vecka. Efter det satt jag i bakluckan och Solex stod utanför. Han stretade och drog i kopplet och jag gick därifrån när han hade lugnat ner sig. När han var lugn vid bilen började jag lyfta in honom i bilen och ge honom mat därinne. Det gjorde vi nästan varje dag hur länge som helst. Sen åkte vi en liten bit och gick ut och hade jätteroligt. Typ spår, lek eller bara massa godisätande. Innan han självmant hoppade in i bilen tog det nog 6-7 månader. Innan han hoppade in i bilen utan tycka det var riktigt jobbigt tog det ett par år. Han tyckte aldrig om att hoppa in i bilen, men gjorde det ändå. Han tyckte inte om att åka bil heller, flämtade och dreglade varje gång och satt alltid upp. Man kan inte få allt, men man kan vara nöjd med det man får.
Nu blev det en jättelång kommentar, men hoppas den ger lite hjälp i alla fall.
//Helen

2012-09-03 @ 08:48:45
Postat av: Helen med Tellus igen....

Hej!
Om du vill så kan vi säkert fixa så du kan åka med mig eller Hanna till Vallentuna den 15/9 om du har möjlighet att komma med. Hör av dig till mig [email protected] eller till Hanna på Facebook.

2012-09-03 @ 20:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0