blir så jävla besviken

Jag fattar fan inte vad min hund håller på med. Idag skötte hon sig bra, ända tills hon fick för sig att jo men man ska ligga när det är inkallning.. SEN NÄR HAR VI KÖRT MED DET!? Dessutom grejade hon ju första inkallningen hur bra som helst, hon brukar va asduktig på den om man inte räknar med slutet då hon ibland springer in i en eller typ sätter sig helt snett. Första inkallningen vi körde idag gick bra, en av hennes bättre, förutom att hon satte sig lite snett. Men sen.. helt fel. Inte heller hjälpte det att jag gick tillbaka och satte henne upp igen. Nej likt förbannat skulle hon ligga ner. Dumma hund. Är ju knappast roligt att träna om hon ska hålla på sådär. Just nu känner jag mest för att bara ha henne som sällskapshund och köpa en ny hund att tävla med.

and btw, till den anonyma som börjat kommentera min blogg, haru problem med ngt jag skriver, så sluta läs. Jag har alltid skrivit precis vad jag känner för i denna blogg, och inte fan tänker jag sluta med det bara för att ngn inte gillar mitt sätt att uttrycka mig. Just so you know :)

Hey jag är irriterad just nu ja.

Kommentarer
Postat av: tess

jag får väl ursäkta att det råkade bli anonymt sist jag kommentera angående hunden blir kallad idiot/ är en idiot. Jag har då inget emot dig Sandra, men att kalla/ tycka sin hund är idiot är lite överstyr tycker jag. För det är inte första gången? Det tar ju tid att lära en hund, inget man ska gå och bli irriterad på! Även om det är lätt hänt as we know. All träning ligger ju på ägaren och inget man ska skylla på hunden om den nu inte gör som du förväntat dig. Jag är ledsen om jag låter elak/ nedlåtande. För som sagt har jag inget emot dig.

sen att andra klaga på att jag skrev anonymt och dem själva gör lika dant är ju en annan femma. herm.

2012-07-03 @ 19:59:47
URL: http://cencha.blogg.se
Postat av: Sandra till tess

Jag kan hålla med dig på ett sätt. Men samtidigt har du ingen aning om situationen som skett, samt så känner du mig inte. Jag är stor i orden, det har jag alltid varit. Och om jag -som haft min hund i ett år- säger att den beter sig som en idiot så finns det en anledning. Dessutom använder jag oftast bloggen min till att skriva av mig, och alla vet väl att man kan överreagera eller skriva ut sånt man annars inte gör när man är arg eller besviken.
Och angående träningen så skriver jag ofta vilken skillnad det är, hur långt vi ändå kmt. Men ibland är det oerhört påfrestande att ha en hund som tkr mkt är läskigt, och då skriver jag av mig. För ja, jag tkr att hon betedde sig som en idiot igår. Sen att jag senare insåg problemet är en annan sak, men ja ingen är perfekt och just när jag skrev på bloggen så var jag arg och irriterad.

2012-07-03 @ 23:50:10
Postat av: malin

ja skrev inte anonymt!!!!!!!!!!

2012-07-04 @ 12:11:18
Postat av: tess

Man får ju lov att tänka på att hundar är individer också och att de inte alltid orkar/ vill göra som man säger. De blir ju också trötta efter ett tag och är säker på att de ibland får orden att gå in genom ett öra ut genom ett annat. Erfarenhet av det som hundägare i 14 år. Detta är säkert något du redan vet, menar det är ju något man vet innan man köper en hund, så ja. Och det är skitbra att ni kommit långt i träning. jag reagerade bara på att det kändes så.. jag vet inte vad jag ska använda mig för ord.. Hårt/ tråkigt att du tyckte och tänkte så om hunden time to time. men visst, stundens hetta då kan man tänka/ tycka precis vad som. Som sagt, ledsen om du tog hårt vid - gav bara min åsikt på det hela. Även om jag kunde formulerat den bättre, än att skriva något som lät jäkligt drygt.

2012-07-04 @ 12:31:35
URL: http://cencha.blogg.se
Postat av: sandra till tess

Jag tog inte illa vid mig. Jag vet att jag ibland kan låta hård, men som sagt så skriver jag mkt i stundens hetta. Jag har ganska hett temperament och dåligt tålamod, så därför kan jag bli grymt irriterad över vissa saker. Och ja, då skriver jag det på ett sätt som kanske inte låter så trevligt. Dessutom vet jag att jag kanske inte lyckades matcha mig själv och mitt temperament med rätt typ av hund, för när hon håller på så blir jag arg, vilket knappast gör det bättre. Sen är hon väldigt upp och ner, och ja det är -precis som du skriver- olika individer som också kan va trötta eller inte ha lust.

2012-07-04 @ 14:00:31
Postat av: Carro

Fördelen och nackdelen med collie är att de är känsliga. Min förra collie gav upp all träning så fort han kände att jag var det minsta irriterad. Största lärdomen jag fick av honom var att behålla glädjen även om det blev helt fel. Blev jag irriterad så var det bara att avbryta träningen några minuter

2012-07-25 @ 10:11:02
URL: http://carro107.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0