vi tränar vidare

Sket i att duscha innan promenaden, och jävlar vilken tur. Är hur jävla varmt som helst just nu xD Ändå har jag inte gått så jätte fort, och idag har jag inte heller sprungit med hunden :P Vilket jag annars brukar göra för att det är roligt ;P haha.
Hur som helst så tränade vi en del på att gå nära när hon är lös, tkr det funka riktigt bra! Tror hon fattar lite mer att det innebär att man ska va nära mig, även om vi behöver träna det mer för att få in det ordentligt ;) Försökte även få henne att ta ögonkontakt när vi mötte hundar, men hon är väldigt intresserad av dem. Tror jag ska sätta henne ner ngn gång och ta kontakt på det viset när hunden passerar som en början. Hon är ju inte alls jobbig eller så när man passerar hundar, men tittar väldigt mkt på dem, och jag vill helst ha hennes kontakt så att man i framtiden kan kalla in henne och köra nära och ha hennes kontakt så man kan passera andra hundar med henne lös. Hoppas kunna nå dit, men ja det krävs ju träning ;P
Annars då? Ja hon är grymt duktig att ha lös, och idag var det faktiskt ngr som åkte vid linbanan när vi passerade, och idag reagerade hon inte alls! :D Dock är det inte samma linbana, så kanske låter dem olika? Dessutom var hon nog koncentrerad på en hund som gick en liten bit framför oss, samtidigt som jag sökte efter hennes ögonkontakt för belöning ;P Men jag hörde iaf det där ljudet som linbanan ger ifrån sig, och hon reagerade inte alls, så det är ju asbra iaf! :D

Dessutom tkr jag hon sökte ögonkontakt lite bättre när vi passerade den hunden, nackdelen då var bara att jag inte hade ngt godis kvar (fan för att ta för lite godis med sig -.-'), så kunde inte belöna med klickern. Min röst fick helt enkelt duga ;P hahah :P Hon är iaf duktig min lilla collie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0