2010 i text.

Var på ngt litet vis mysigt att komma tillbaka till jobbet, även om det vart en ganska jobbig promenad med idioter till hundar som vägrade göra som man sa x) hahah, jao så är det ibland.

Tänkte iaf skriva lite om året, ska försöka hålla mig kort, så får vi se hur det går ;D hahah.
Januari: Var uppe hos farmor med brur, syster och Alex. Som vanligt är det mysigt där uppe, det var bara så grymt jävla kallt. Jag och Fredrik började ses, och sågs ett tag väldigt intensivt vilket var väldigt nytt för mig. Det var en massa wii spelande nästan hela januari, och arbetslös som man var så hittade man på lite roliga saker att göra under dagarna. I slutet av januari fick jag dock jobb på Ryttarstadionshunddagis, vilket jag till största del fick tack vare Malin <3 Var dessutom ute på krogen sjukt mkt under januari. Helt sjukt.

Februari: Denna månad började inte så bra. Av ngn dum anledning slutade jag och Fredrik ses, vilket jag såg som väldigt negativt. Det var kaos i kommunaltrafiken, eftersom all tunnelbanetrafik ovanför jord var inställd.

Mars: Åkte till Karlstad där vi firade hennes pappa och hade det allmänt bra :) Jag och Malin åkte till Kolmården för en varg-hundtemadag där man bland annat fick träffa vargarna! <3 Pappa hade med sig wlaki-talkies hem ngr dagar där, vilket var grymt underhållande ;P Jag började lite mer noggrannt undersöka vad för ras jag ska skaffa mig. Jag ramlade av en häst för första gången i mitt liv 8)

April: Jag började jobba heltid på hunddagiset x) Hände inte så mkt mer än det. Förutom en grymt lyckad fest för Alex natten till den 1 maj.

Maj: Jao denna månad började ju med att Alex fyllde 20! ;) Blev ingen Eurovision song contest detta år, nej detta år blev det festande med pappa, brur och massa folk. Var på Elitloppet och vi hade fullt upp hela den helgen ;P Åkte på kryssning med Ronja och My och deras klass. Typ som deras studentskiva, vilket var grymt roligt! Roligt var det också att Malin hängde på :)

Juni: Var på Ronja och Mys studentmottagning :) Grillade med folk i Backeberg! McDonalds ändrade sina sugrör och tog bort den där.. böjbara delen, vilket enligt mig är fy skam! Midsommar firades med grillning och sen Gröna Lund vilket var grymt roligt.

Juli: Brur min fyllde 21 vilket firades :) Jag fick en månads ledighet från jobbet då dagiset var stängt hela Juli. Var uppe i norrland med familjen och Alex, vilket som vanligt var trevligt. Det var så grymt jävla varmt, vilket gjorde det väldigt jobbigt att sova typ hela den månaden 8) hahah. Jag passade Elliot i en vecka, vilket gjorde att han blev en av mina favorithundar på dagiset. Alex passae Pontus samtidigt så vi hade det roligt med vårat tillfälliga hundliv! Badade mkt med dem och så. Jag, Alex, Anneli och Malin hade en liten hundträff med varsin hund, vilket var väldigt roligt! Vi gick hem till mormor flera dagar med hundarna och hade det mysigt där :) Sista avsnitten av Lost sändes, och naturligtvis strejka vår tv precis när det skulle börja ;O såå jag och mamma fick se dem på datan. Tebbs kom och hälsade på och vi åkte tillsammans med min familj (minus brur) till kolmården! :)

Augusti: Firade moster min som fyllde år med utgång där jag var yngst ;P var iaf grymt roligt! Vi var och badade med hundarna på jobbet eftersom vi typ bara hade 10 hundar ngr dagar. Jag, Malin, Kamilla och Erika åkte till Eskilstuna där vi promenerade omkring i Parken zoo ;P Personalen från jobbet blev hembjudna till vår chef på middag.

September: Firade Malin (från högstadiet) som fyllde 20 år! Efter det åkte jag för att träffa Nadja och co som firade Fredrik som fyllde år. Då hade vi inte träffats på typ hela sommaren (vi hade setts en gång emellan då och februari). Mamma fyllde år, och istället för att fira henne så firades min 20 årsdag på hennes födelsedag ;O var mkt skumt, men hon ville typ inte bli firad. Var iaf en grymt rolig dag med aktiviteter från pappas jobb! :) Jag fyllde 20, vilket jag, brur och Ronja firade lite extra genom att va ute typ hela natten ;D Ronja fyllde 20, vilket vi firade med utgång! (Många födelsedagar i september jao ;D) Vi gjorde om lite hemma så att jag och syster delade rum, och brur fick då eget rum.

Oktober: Passade Elliot igen. Alex flyttade till sin lägenhet, så vi var ngr som hjälpte honom att måla! Dessutom var vi hundvakt den helgen, han passade Pontus och jag passade Putte ;P Jenny fyllde 20 och vi firade henne. Det kändes bra mellan mig och Fredrik igen. Alex hade inflyttningsfest, vilket var grymt roligt, med bra avslut på kvällen enligt mig x) Sista helgen i oktober blev det Idre med massa folk för att fira Rose som fyllde 20! Var grymt roligt!

November: Jag och brur flyttade till Ulriksdal! Samma helg som jag var hundvakt åt Putte och Elliot, samtidigt som Alex var hundvakt åt Melvin och Nena ;D Blir en hel del hundvaktande med jobbet :P Alex och syster hjälpte oss iaf att städa lägenheten. Jag mailade intresse om en Kromfohrländer valp på 10 veckor! Blev dock inget av detta då jag dels kom fram till att tiden inte var helt rätt just då. Harry Potter 7 del 1 var en självklarhet på bio! Grymt bra om jag får säga det själv. Jag tröttnade på att känna mig oviktig, och åter igen slutade jag och Fredrik att ses.

December: Jag och brur hade inflyttningsfest i nya lägenheten! Blev bjudna på middag hemma hos dagischefen. Hade vår egna lilla julmiddag med godare mat än julmat ;P Var på hundmässan både på lördagen och söndagen även detta år! Malin fyllde 20 år vilket vi firade ngn dag innan med mat, charader, fiskdamm och hela havet stormar! Julafton med fina släkten och fina presenter :) Sista veckan av året bestod av att sova borta, först hos Alex, sen hos mamma och pappa och sedan hos Jenny. Arbetade med fryverkerier en dag där det var smått kaos med idioter till folk. Firade nyår hemma hos Jenny och Anton vilket var grymt lyckat om jag får säga det själv.

och nej det tog inte alls typ två timmar att skriva allt det där ;D ahhahah. Cred till den som orkar läsa allt :) maha. Ska också lägga till att rollandet under hela året gått upp och ner, men att det just nu känns bra. Att valet mellan hundras ännu inte är bestämt, men att det just nu står mellan korthårig collie och staffordshire bullterrier ;P Nu ska jag rolla, sen blire nog sängen.

Kommentarer
Postat av: jessan

HERREGUD hur kommer du ihåg allt!??

2011-01-03 @ 21:44:12
URL: http://licensetolaugh.blogspot.com
Postat av: Nadja

Blev det mycket letande i bloggen & kalendern efter all info från förra året ;P Kram på re! <3

2011-01-03 @ 21:59:29
Postat av: Anonym

aaw, många minnen med mig det här året juh <3 va roligt vi har haft:)

2011-01-04 @ 01:14:39
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0