Gott nytt år!

Är ganska slut i kroppen nu jao ;P har stått och sålt fryverkerier i bromma i tre dagar nu. Det är nice :P Och jaa, jag är en hundägare som tkr det är okej med fyrverkerier! Jag tycker förvisso att det vore bra om folk endast kunde smälla sent, sent på kvällen dagarna innan/efter nyår -för så som det är nu så vågar jag mig inte riktigt ut med vovva när det blir mörkt. Går hellre upp tidigare med henne på morgonen då. Annars tkr jag självklart att man ska ha fyrverkerier, och är ändå lite ledsen över att missa allt ikväll. Men att få vovva att inte bli skotträdd står högst upp på listan, och jag är förberedd med filt för fönstret, köttbullar till godis, fyrverkeriljud på datan -hon tror typ det tillhör musiken när man spelar det inne- samt en spelningslista med partylåtar som vi ska poppa på typ högsta volym -ja min stackars hund är van vid hög musik ;D Syster min har hjälpt mig med att spela fyrverkeriklippet medans jag jobbat dessa dagar, det är tur som satan att jag har henne och min familj som hjälp med min lilla skit ;)

Syster sa iaf att hon skällt lite på dem första som kom it -jag var inte hemma då- men sen när det kom fler skällde hon inte. Inte heller har hon skällt på dem ngt nu när vi är inne. I för sig kom jag med dem senaste och kanske avgjorde det mkt? Annars så var hon ju likadan på julafton, att hon skällde och var typ rädd för dem första, men att hon var tyst och mest avvaktande mot dem andra som kom. Jag tror iaf att detta är jätte bra för henne, och ska efter nyår försöka få in massa folk -helst som hon inte träffat- som kan komma hem till mig under en och samma kväll. Kanske flera dagar i veckan, för att se om det blir bättre med hennes mesigheter när det kmr folk. Jag får prova mig fram, men jag ska hur som helst göra mitt bästa för att få henne att helt släppa detta med mesigheterna när det kmr folk :P Jag förväntar mig inga snabba resultat, men jag tror fan vi kmr lyckas fixa det till slut :)

Men nee, nu ska jag inte mala på en massa, istället önskar jag er alla ett riktigt Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0