Vovvas första dag på dagis!

Det känns som om jag inte har skrivit på hur länge som helst.. men jag skrev ju faktiskt i tisdags ;P Tror det beror på att jag haft så mkt att göra :P hahha.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, för egentligen vill jag skriva långt, men jag orkar fan inte det xD hahah. Så jao får väl bli en kort sammanfattning om mina dagar!

Onsdag: Jobba 10 till 18, fast fick sluta en timme tidigare, vilket passade mig asbra då vi firade Nadja som fyllde år! :D Grattis igen (för 5e gången eller ngt sånt där xD hahha). Var social med folk hela kvällen och hann inte göra ngnting när jag kom hem sen. Brur och jag pratade om att säga upp lägenheten i Ulriksdal också, så vi får väl se hur det blir sen. Vem som bor vart och sådär.. ja det blir nog bra :P

Torsdag: Upp tidigt med hunden min som varit så duktig och inte bajsat eller kissat inne fastän hon har tillgång till hela lägenheten heeeeela natten :) Duktig hund! En tripp till v-by och um, innan jag gick hem och hämta hunden för att sedan åka till jobbet :P Var Vovvas första dag, och jag hade förberett mig på att hon skulle tycka det var jätte läskigt och va jättefeg och ja allt sånt för att jag inte skulle bli besviken om det nu blev så.. Kan ju säga att min hund är så sjukt jävla duktig! :D Visst var hon lite orolig på t-banan (hon är inte så förtjust i att åka den men det är förståeligt med alla jävla barn och skumma människor ;P), och visst tkt hon det var läskigt att stå på perrongen i centralen med ganska mkt folk, och ja hissen var ju väldigt läskig.. men väl ute ur själva t-banestationen så skaka hon lite på sig och så var allt hur bra som helst! ;D så söt så!

Väl på jobbet så klev hon in utan problem och hälsade glatt på hundarna genom grindarna, och då jag öppna grinden till ena rummet för att se om hon ville in tillsammans med mig så gick hon så glatt in och hälsade på alla hundarna där :D Kissade lite gjorde hon, men det är ju så med små bebisar ;) hahha.
På promenaden sen så fick hon va med på ett litet äventyr, för Bella och jag gick och bada med hundarna! :D tre hundar var hade vi, och Rebelle drog förvisso en del på vägen dit (tror dock det berodde på att vi gick bakom Bellas grupp och hon ville fram till dem, det får man ju träna på :P), men annars tkr jag hon var hur duktig som helst! Tog hästbajs gjorde hon dock, men då sa jag till henne, så på hemvägen senare tog hon små omvägar runt hästbajset ;P sötvovva!
Jag släppte henne lös en liten stund när vi kom fram till vattnet, och hon kutade runt på land tillsammans med två labbar ;D vi tkt dock dem skulle hålla sig mer till vattnet, så efter en liten stund då hon fått springa av sig (hon sprang faktiskt ner en liten bit i vattnet ;P) så koppla jag henne och så fick hon sitta vid ett träd, precis som dem andra hundarna som inte kunde va lösa gjorde :P Hon tkt väl inte om det direkt, men var väldigt duktig :) Bella och jag bada lite, och gick i med hundarna med koppel i tur och ordning :P När det var Rebelles tur så gick hon i till magen, sedan ville hon först inte gå mer, men efter lite övertalning och studering av dem lösa hundarna som lekte i vattnet så klev hon i och simmade! :D
På hemvägen gick jag först, och då gick hon fan bäst av mina tre hundar! Så jävla duktig, och jao jag vet att jag upprepat ordet duktig hur många gånger som helst i detta inlägg (jao samt att det blev längre än jag tänkt mig, som vanligt ;D), men jaa, duktig är vad min hund är, och det tål att upprepas :D

Dessutom är hon hur duktig som helst överhuvudtaget, så lätt att ha och göra med, så är inga problem alls när andra ska va hundvakt! :) Känns bra, och ja, en sista gång: MIN HUND ÄR DUKTIG! :D <3




Kommentarer
Postat av: tebbs

hahaha bilden på Nico <3

och rebelle är väldigt duktig! :D

2011-08-04 @ 23:12:34
URL: http://atebbs.blogg.se/
Postat av: marie.L

Duktig hund!

2011-08-05 @ 06:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0