living in my own world

Jag trivs med att ha rolllusten tillbaka. Trivs därför att jag hinner aldrig stanna upp och få tråkigt. Hinner aldrig bli rastlös. På ett sätt är det negativt, ja jag hinner inte göra annat på datan, eftersom jag endast tänker rollspel och sen fastnar vid det när jag väl börjat :O haha. Vilket problem. Sen är det så sjukt skönt att för en stund leva sig in i andras världar, att för en stund glömma bort ens vardag och det verkliga livet. Jag kan inte beskriva vad rollspel betyder för mig när jag känner såhär. När jag har den där lusten att bara vilja rolla mer och mer, utan stopp. Men.. -för ja det finns alltid ett men-.. jag kan inte sluta oroa mig för att det är såhär mitt liv kmr se ut. Att jobba, jag älskar det.. men att sen komma hem, sätta sig framför datan och stänga in sig, bort från den riktiga världen. Visst, jag älskar rollspel, det är bland det bästa jag vet.. men hur tragiskt låter inte det livet? Att försvinna in i en fantasivärld, endast för att den ibland känns så mycket mer lockande än den verkliga världen.

Kommentarer
Postat av: Nadja

gröna linjen rullar hela vägen idag ;)

2010-02-24 @ 06:38:45
URL: http://zkrubel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0