Ålborg zoo, dag 5

Det är FREEEEEDAG idag mina kära vänner :D MOHAHHA :D Skönt att få
sova imorron :) Men inte för att det är tråkigt med praktiken utan mer för
att det ska bli så J*VLA skönt att få sova på morgonen :D

Dagen idag var bra. Drar det lite kort då vi snart ska gå till köket och laga
mat. TACOS :D *dreggel* Sen ska vi ju festa ikväll också ;) mohaha :D
Grattis Alexandra! :D
Iaf.. började med girafferna som vanligt :) Mat + sopning.. sen skulle jag
tvätta golvet också medans Jonas gick för att hjälpa till med elefanterna.
Så jag blötte ner hela golvet och skulle sen skrapa bort vattnet, vilket tog
år och dar kändes det som 0.0... så till slut tyckte jag att det fick duga,
för jag ville inte vara seg som jag alltid är annars :O..
Kom in till elefanterna, hjälpte dem städa lite och sen gick vi allihopa
tillbaka till Stora personalrummet då alla i personalen typ skulle fika till-
sammans då det var en som fyllde typ 60 år. HAHHA, bara det att vi gick
igenom giraffernas hus... där jag tvättade golvet... Jag kan ju säga att
det fanns flera halvstora fläckar kvar.. xD HAHHA, pinsamt! Men roligt!
Dem sa inget iaf ;P

Fikade, gott med färskt bröd :) Sen gick vi tillbaka till elefanterna, jag fick
i uppgift att kratta skit i giraffernas utehägn.. Var sjukt kallt där ute och
jag stod där med mobilen i fickan med musikspelare på :) Mysigt! Men
som sagt... KALLLT! Förfrös nästan fingrarna.. -.-' Händerna var iaf lite
skyddade då jag hade mina torgvantar :) .. Men ja.. krattningen tog typ
år och dar även den.. heheheh. Sen när jag kom in i värmen så njöt jag
för fullt av värmen. Att det var extra varmt på grund av att de använde
högtryckstvätten var bara bra :D
>Instickare.. Jag HATAR Jens! och Måns är asbra! :D<
Vi fixade med hö till dem och sen lite miljöberikning också :) Sen var det
lunch. Lunchen åt vi för en gångs skull i lugn och ro, inget stress. Skönt!
Resten av dagen var jag med på två föreläsningar om rovdjur och sen
gräsätare. Skönt att bara sitta i början, men sen blev det segt och jag
var fan nära att somna :O.. hahah :P Att jag typ inte fatta ngt gjorde det
hela sååååå mkt bättre ;D Jag fatta typ ett ord någon gång.. men förstod
inte tillräckligt för att förstå sammanhanget -.-' hahahhaha, jag suger på
danska ja! :D

Jag och Alexandra tog oss en instickare till H&M medan Malin åkte hem.
Vi köpte hårspännen och hotpants ;D maha :D Kändes riktigt bra att gå
där i klädaffärerna med sina elefantskit-stinkande arbetskläder.. HAHHA!
Egentligen var det btw Alexandra som köpte det då hon betala allt :P Jag
fick det från henne och ändå är det hon som fyller år. Tack Sötis :D
Men nu ska vi snart fixa med mat.. Tacos som jag sa :D Mums!! :D Ha en
bra Fredagskväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Nadja

JA bilderna på surikaterna som inte finns..hehe.. Hoppas dom kommer ;o)..Kram

2009-03-07 @ 12:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0