Ålborg zoo, dag 15

SISTA DAGEN PÅ ELEFANTAVDELNINGEN! 0.0 Buhu jag kmr sakna dem.
Yes. Eheh, men en sak jag inte kmr sakna..... är SMÄRTAN :D:D hahahah!
Ehehe.. *hög på chips och cola* :D yes, nyttig middag :D ehhe, mamma
du såg inte det där :) *vissel*
Okej, back to normal :) Dagen var okej. Fast ärligt talat höll jag fan inte på
att komma upp imorse.. FYFAN vad jag var trött! 0.0 helt sjukt. Duktiga
Alexandra försökte iaf få upp mig som jag sagt åt henne att göra. Men
kan förstå att hon inte orkade sen.. ehhe :P sorry för det.
Vi var elaka idag på bussen :D Vi (Alexandra) satte sig på den där 14 (?)
åriga tjejens säte.. Hon såg riktigt jävla sur ut när hon gick på bussen xD
Roligt yes :)

Jag köpte fikabröd på bageriet idag och sen promenerade vi som vanligt
biten till parken. Frös ihjäl gjorde man ju nästan. Usch! ehehe.. Iaf, kom till
parken. Satt där och vänta i typ 10 minuter kanske. Sen var det då dags
att dra. Jag och Alexandra gick tillsammans, vi kom samtidigt som våra
handledare och då prata jag och Alexandra med Jonas. Jag berättade
att jag hade köpt fikabröd.. fast han fatta typ inte vad det var.. haha, det
var roligt :P Och sen så sa han typ flickor på danska.. men vi dumma
svenskor fattade ju inte det först xD haha, roligt yes :)

Jag och Jonas fixade iaf hos girafferna. Sista gången jag gav Jonna
äpplen med medicin på. Hon är finast :) Sen gick vi över till elefanthuset
där det var dags för fika. Allihopa var där idag. Jan, Paw, Thorvald,
Henry (Henrietta), Jonas och jag :) Jan och Paw kom dock lite senare..
med bröd plus fikabröd -.-' Irriterande. HAHHA, så vi åt inte av det jag
hade köpt. ehehe.. aja, skitsamma. Dem två som jag kom närmast och
gillade mest (Jonas och Henry) visste iaf att jag hade köpt fikabröd :)
Det är ju tanken som räknas så. Btw så gjorde Jonas iordning vatten
till moí så jag kunde dricka varm choklad. Gott :D
Efter fikat gick vi allihopa ner för att släppa ut elefanterna. Vi skjöt upp
städningen lite och gick ut tillsammans allihopa. Med elefanterna i ute-
inhägnaden. Soligt och mysigt :D Då önskade jag verkligen att jag hade
haft min kamera. För snäll som jag är så lånade jag ut den till Alexandra.
Aja, hon ska ta kort på alla dem sen :) Kanske kan hon få på dem när
dem är tillsammans med elefanterna? :) I hope so.
Iaf.. sen när vi skulle gå in för att börja med städningen så stod Bibi
och Tanja (tror jag) i vägen :O HAHA, två elefanter precis framför en
kändes lite småläskigt. Otrolgit coola djur och ja, man har ju respekt
för dem. Men Paw sa åt dem att flytta sig så att jag och Jonas kunde
gå in utan att riskera att mosas xD hahaha :P Dem är ju snälla.. men
vafan.. vi är ju små och ibland undrar man om dem verkligen har koll på
vart den lilla människan befinner sig ;P ehehhe.

Iaf.. städningen gick bra. Idag tog jag lite initiativ, startade högtrycks-
tvätten själv yes :) Eller okej.. blev tvungen att fråga om lite hjälp.. men
tog ju tag i det utan att någon sa åt mig att göra det. Duktig jag kände
mig. Yes :) haha ;P Så det var sista gången jag städade i elefanthuset.
Efter det hjälpte jag till lite hos girafferna, sista gången. Jag och Jonas
småprata lite sådär, det kändes bra. Typiskt att man byter avdelning
när man börjar få bättre kontakt med allt folk -.-' Men men.. är iaf glad
över att jag ska till Sydamerika sen :) dessutom, No pain :D
Men jaa.. Sen så var det iaf helt plötsligt slut. Matdags och jag och
Jonas gick tillsammans tillbaka till sällskapsrummet. Hann dock inte
prata eller så då jag var fullt upptagen med att försöka hänga med i
hans tempo. JÄVLAR vad han går fort! 0.0 HAHAH, blev fan andfådd ;D

Lunchen söööög :D HAHHA, ngn kycklingliknande sak, den var god.
Men sen.. potatissallad 0.0...... BLÄÄÄÄ! Men fan jag äger! Jag åt lite
ändå. Men usch det var äckligt ja ;P ehhehe..
Alexandra dök aldrig upp, jag och Malin satt med Maria och sen efter
vi ätit så hängde vi med henne. Jag slutade ju då eftersom elefant-
människorna skulle på ngn föreläsning, men Malin slutade inte. Därför
hängde jag med Malin och Maria hela eftermiddagen. Först hälsa vi
på rovdjursmänniskorna. Dem var hos leoparden, hade sövt henne
och tagit blodprov och sånt. Stackarn verkar inte må sådär riktigt bra :(
Vi gjorde sällskap med Alexandra till surikaterna. Sen gick vi alla 4 till
karantän avdelningen. Där började vi med att jaga efter en råtta som
rymt dit. Såå söt! :D Den var snabb som fan, men till slut fick Maria tag
i den. Hon döda den 0.0 Jag var så inte beredd utan hade precis tänkt
fråga om jag kunde få hålla den.. AHHAH, jag typ dog jue :O stackars
lilla söta råttan </3 heheh.. Men ja, sen skiljdes vi från Alexandra.
Vi matade alla små apor med larver, och jag höll i larverna! Fett stolt
här ja ;D hahah... iaf, sen hämtade vi löv som vi spred ut i gången i
tropikhuset. Malin och Maria städade golvet, jag såg på xD hahah. Yes.
Sen så tog vi oss en liten tur i parken. Såg på savanndjuren, dvärg-
flodhästarna och sen kattdjuren + isbjörnarna :)
Sen skiljdes vi åt och jag och Malin drog oss upp till personalrummet
där stackars Alexandra satt och vänta. Vi köpte kort i zoo shoppen
och sen drog vi oss hemåt.

Vi tog oss dock ett stopp, tittade in på Aldi och sen även kiosken
där vi (jag) köpte godis :D Vi köpte även frimärken yes. Killen som
stod i kassan var värsta söt :) haha ;P
Jag och Malin kände oss ju väldigt nyttiga där på Aldi också.. sen
så fick vi springa till bussen ;D Men det var inte så farligt :D HAHA,
snälla jag hade ju inga kassar xD maha ;D ehehhe :P *vissla lite
oskyldigt* :D
Aja, så nu var vi ju duktiga och sket i att göra middag.. Sega sega
säger jag ;D godis och chips till middag tillsammans med cola.. Alltså
kan det bli nyttigare? xD hahaha, eheheh.. jaja, jag åt faktiskt en
banan så vi säger att det var middagen :) Låter bättre iaf ;D men ja..
Lite bilder kmr också :) Från dagen, Alexandra som fotat dem. Ja
förutom bilden på min och Malins fina handling.. ;D


Alexandra med leopardhonan


Pingviner :D


Ja mamma, dagens köp var absolut nyttigt... :) *vissla oskyldigt* ;D


And btw.. så alla vet.. MINA FUCKING FINGERTOPPAR PÅ VÄNSTER
HANDEN SMÄRTAR!  Dem är så torra att dem spruckit.. och det mina
vänner.. GÖR ONT! :'(
Såå.. nu vet ni det. hehehe.. *Intressekossan rulla förbi* right? ;P

Kommentarer
Postat av: m

haha intressesmurfen hoppar av upphettsning XD

2009-03-20 @ 21:53:38
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0