Ålborg zoo, dag 14

Yes yes yes! Dagen var bara massa lycka! :D Läs nu :D

Well, först, innan jag börjar.. ska jag berätta om "psyk-paret" på bussen som vi
tar varje morgon. Varje morgon har dem varit där. Dem känner varandra, en
kille och en tjej. Tjejen kanske är.. 14 år.. Killen kanske.. 12..? jaa, på ett ungefär..
Iaf..! Hon går på först, sitter där, varje gång på samma plats.. Han går på senare
och ställer sig bredvid henne. Står där och dem pratar. Dem är skumma.. Varför
står han upp? Varför inte sätta sig bredvid henne? Vad pratar dessa skummisar
om? Jaa, frågor utan svar. Men så igår.. så satte han sig ner! :O omg tänkte vi..
Nu händer det saker xD hahahha! Sen så fick han även en kram av henne :O
ojoj.. spännande det här. Sen idag.. så såg han helt förstörd ut ett tag, och satt
inte bredvid henne. Yes dem är weirda.. och kanske kmr det en uppföljning om
detta skumma "par" xD ahhaha! HUMOR :D

Men så om dagen på parken :D
Vi kom dit, satt och vänta. Onödig info I know ;D sen kom Mikkel (kallad Micke av
oss dumma svenskar xD) och då gick jag och Alexandra fram till honom.. fråga
om jag kunde få vara med då hon skulle få gå in till lejonungarna...!! Och hör nu
på detta :D eller okej.. läs! JAG FICK VARA MED :D *snabbspola* -> städar hos
girafferna, ger dem mat.. fikapaus.. Micke ringer.. Jag lämnar alla elefant-
människor och skyndar mig till rovdjursavdelningen :D *slut på snabbspol*
Alexandra, jag, Mikkel, Rikke och Lars går in till lejonungarna :D 3 st underbart
små söta lejonungar! Eller okej.. små och små var dem ju inte... men still :D
Vi klappa dem.. Seriöst.. VI KLAPPA LEJON :D:D:D:D:D <3<3<3 Yes! Hur jävla
härlig känsla som helst :D mhm! Så söta :) och dem ville leka.. fast sen blev ena
lite aggressiv.. :/ så vi fick dra oss därifrån. Micke bad om ursäkt om att det
blev ett så kort besök.. jag typ bara stirra på honom.. Ehhhhh... Tack för att jag
ens fick vara med! :D hahah :P Han är btw skön, rolig typ yes. Tack till lilla söta
Alexandra också som frågade liksom :D

Sen kom jag tillbaka till elefantavdelningen där fikapausen var över. Dags för
arbete. Gick hur bra som helst idag. Ingen smärta alls nästan :D Jag tänkte på
lejonungarna hela tiden :D hahah :D Medicin för smärta yes ;D hehehe...
Iaf.. vi var riktigt snabba med städningen idag också  så innan lunch fixade vi
eftermiddags maten till girafferna och städningen. Dessutom påbörjade jag
elefanternas mat. Fast det blev vi inte klara med så det fixade vi sen efter
lunchen också. Jag hämta morötter på egent initiativ. Duktig jag e yes ;D haha..
ehhh, jaa sen fixade jag med morötter och hö i rören till elefatnerna också.
Jonas och Paw hämta nytt hö och halm.. well jag kände mig mest i vägen då..
Dessutom hade jag ont i mitt smalben då jag smällt in den trappen upp till loftet..
Irriterande ont yes. Dessutom svartnade det för ögonen där ett tag och jag
blev tvungen att sätta mig ner för att inte.. svimma.. 0.o Scary! yes.. eheheh..
men sen blev det bättre :) Jag och Jonas hjälptes åt att skotta elefantskit sen
då elefanterna släpptes in.. Sen slutade jag för dagen.

Sprang och leta efter både Malin och Alexandra :O Hittade iaf Malin sen :)
Vi tog kort på lite djur medans vi vänta på Alexandra. Bussarna verkade inte
gilla oss på hemvägen.. jag lovar.. det var typ... 5, 6 bussar som bara åkte
förbi oss -.-' Okej, vi stod vid vår lilla mobbade hållplats.. men endå! Usch för
dem ja! ehehe.. jaaa.. vi klev av tidigare, tog ut pengar och köpte LÖSgodis :D
MUMS! :D Sitter och äter det nu ja, och dricker ngn form av fanta... liknande
läsk. HAHHA, nyttigt och bra xD hehehe.. 
VISST JA! På bussarna finns det fula säten.. som härmed är döpta till "För
bred för en, men för smal för två sätena" :D hahah, än en gång... HUMOR :D

HAHA, btw.. Imorrn e min sista dag hos elefanterna.. blandade känslor :/
Det roliga är att nu har Jonas och jag börjat förstå varandra.. Han vet vad jag
heter nu xD HHAHHAH, efter 3 veckor liksom! HAHHA, så sjukt roligt.. xD
Nu mina vänner ska jag och Alexandra forts nörda High School Musical låtar!
Yes så är det :D Men först.. lite bilder :) Vi fick dock typ inga bilder på oss
tillsammans med lejonen.. men men :P


Yes, man ser Alexandra där och jaa.. lejonungarna dåra :D


Bild 1. En Leopard för er som inte ser det :D kanske är det denna som
imorrn ska avlivas :/
Bild 2. Aslan :D
Bild 3. En av tigrarna :)


Bild 1. Nallebjörn :)
Bild 2. Dem supersöta Afrikanska vildhundarna <3
Bild 3. Pamir, den stora snygging tigern :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Asså jag ... är typ kär i Lejonhannen och tigrarna!! o.O <3 'älskar kattdjur'

2009-03-19 @ 18:20:30
Postat av: tebbs

vadå mitt namn kom inte med?! pft, och jag gillar inte att det blir fet stil när man gör * -.- pft

2009-03-19 @ 18:21:58
Postat av: m

hihi, klart man måste ha sällis av dig på promenixerna :)

2009-03-19 @ 20:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0