Ålborg zoo, dag 10

Wooopidoo :O jag hatar att starta ett blogginlägg har jag märkt. Det blir alltid
likadant, tråkigt eller helt enkelt bara weird.. yes, men skitsamma, man måste
ju starta på ngt sätt.. right? ;D

Iaf, dagen var helt okej. Jag var såååååå jävla seg imorse :O blev lite små-
irriterad igårkväll.. höll precis på att somna.. så fick jag ett sms.. sen kunde
jag inte somna på ett bra tag. Irriterande men aja :P
Såå yes jag var seg imorse. Ville helst av allt bara ligga kvar i sängen. Okej,
vill man ju typ alltid.. men idag var det värre än vanligt xD
Men man kom ju iaf upp till slut. Bra det ;) Åt frukost i all hast och skyndade
till bussen. Steg av vid bageriet, jaa jag har väl inte nämnt det.. men dem
håller på med ngt äckligt vägarbete där vår buss egentligen ska köra upp.
Så därför är vägen till buss hållplatsen från parken nu längre -.-' usch för
det. Men iaf.. så vi åker en hållplats längre nu, typ.. och går av precis intill
ett bageri. Inte bra kan jag säga xD hahah, men gott ;D

Sammanfattning om praktiken idag:
Arbetet gick bra. Rutinerna var helt weirda idag med då alla i personalen
skulle ha möte kl. 12.30.. Dock började vi ju som vanligt med girafferna.
Jag fixade med hö och sen tvättade jag av hela golvet. Usch för det säger
jag. Vattnet försvinner ju aldrig så man får ju stå i typ.. hundra år.. -.-'
EHhee.. well.. när jag var klar det var det fikapaus. Det blev en ganska
lång fikapaus idag.. och efter den var rutinerna som sagt weirda. Men vi
städade iaf inne hos elefanterna. Jag använde vatten..mopp.. eller vad
fan det nu heter xD.. iaf.. jag hade sååå sjukt ont i mina skulderblad/
axlarna.. så höll jag på där för mig själv.. så tänkte jag en massa.. och så
försvann jag in i mina tankar.. helt borta från verkligheten liksom.. gjorde
arbetet automatiskt och hade inte ont det minsta under dem ögonblicken..
men sen så vakna jag till igen.. och då gjorde det ont som fan! hahah xD

Iaf.. vi fixade hos girafferna och sen lite smått hos elefanterna.. sen var
det slut för dagen. Jag gick till sydamerika för att vi skulle mötas där..
men ingen var där :( Fast sen kom Alexandra dit för att hämta mig, söt :)
Vi åt lunch i lugn och ro.. sen hängde jag och Malin med Alexandra till
Sydamerika där vi gav nösbjörnarna och tukanen mat :) Tog massa kort
också såklart! Sen försvann Malin för att fixa med sina sysslor som hon
hade att göra. Jag och Alexandra klappade lite på bältdjuren :D sjukt
söta djur ja! Sen fick jag klappa tapirerna också :D yey :D söta! mhm yes!
Sen drog vi oss vidare till Malin där vi var med då hon gav surikaterna
mat :) Massa äckliga insetker.. Mums!.. ehhe, iaf.. klappade lite på dem :)
Dem morrade och hade sig.. så jävla söta! :D haha ;P Vi hängde med
Malin lite då hon gjorde lite sysslor och sen såg vi på när hon släppte in
kattdjuren. Yes. Och jaaa, jag och Alexandra klappade lite på de..
afrikanske getterna också.. hahahah, Alexandra lyckades typ irritera
en av dem xD han stod och åt med knäna ihopvikta sådär.. och hon fick
honom att ändra ställning.. sen blev han typ jätte sur xD hahah, roligt!
Vi kollade orangutangerna lite snabbt där också :)
Sen när Malin gjorde renarna så tog jag och Alexandra en avstickare
för att åka rutschkana :D (hur nu det stavas..) ahhaha! Det var så sjukt
roligt! Jag dööööör! HAHHA :D riktigt jävla skoj ja! Sen drog vi oss iaf
alla tre därifrån för att ta oss en liten shoppingtur :) Idag köpte jag två
bh:ar.. till Rose :) och ett linne till henne sen också :) Sen köpte jag
5 bläckpennor :D och lite glass.. Ben&Jerry's :D mums!
Well.. kom tillbaka till vandrarhemmet där man duschade.. satte på sig
rena kläder.. Ny bh, nya trosor, nya linnet <3 Härligt! :D sen har man
suttit här och slappat typ hela kvällen. Skönt! Btw e mina ben typ döda.
Och well.. så fort jag ändrar ställning dör ngn del i min kropp.. :O haha!
Oftast skulderbladen eller benen ;D ahhah, men det gör inte så mkt..
Praktiken är rolig och det är huvudsaken!

Bilder :D

Bild 1. Alexandra med en supersöt näsbjörn :D
Bild 2. Jag med en supersöt näsbjörn :D
Bild 3. Den superfina Tukanen :D


Bild 1. Alexandra med sin bäbis :D
Bild 2. Jag med ett sött bältdjur :)
Bild 3. Jag med tapirerna :D
Bild 4. Surikaten som försöker få tag i zofobas xD


Yes.. alltså denna är ju bara sjukt rolig! HAHHAH


Btw... irritationen är ganska hög just nu.. fast jag orkar inte bry mig. Ngr
har snott vår mat från kylskåpet.. jaa men moooooget.. ! idioter. Töntigt
säger jag yes.

Och jaaa, Grattis internet 20 år! :D hahaha xD


Men nuuu, ska vi dra oss. Well jag vill inte egentligen.. men dem andra vill.
Och jag vill inte sitta här själv :/ Såå,, well jag får väl dra mig jag med.
Detta måste btw ha varit det blogginlägg som tagit längst tid.. jag började
kanske skriva vid.. sju.. och well.. är klar nu.. 22.42. Okej.. jag har ju
knappast skrivit hela tiden.. men endå xD Hhaha.. jaja, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0