24 December 2008

Vet att det inte är den 24:e för tillfället.. men jag ska skriva om
gårdagen så det blir bra som rubrik ;)


Julafton i år var lyckad. Kändes kanske inte som förut, men det
kändes mer som jul än förra året iaf :)
Började dagen med frukost för alla i köket. Trångt men fan så ska
det vara ;) Gröt och skinkmackor. Sen gjorde sig alla iordning,
alla skulle duscha och klä på sig, sminka sig och fixa håret m.m..
Jag var sist in i duschen och hann inte direkt göra ngt speciellt
med håret mitt.. men jaa.. så åkte ngra av oss till Erik och Malin,
firade Filip som fyllde 10 år. Kom massa folk typ.. åt kladdkaka
och drack julmust. Vovven var inte så glad över alla småbarn som
typ hela tiden ville klappa henne.. :O så hon fick ligga i mitt knä :)
Dessutom snöa det så det blev åtminstonde lite snö till jul! :D

Åkte därifrån och kom hem, där alla gäster redan hade kommit.
Roger försökte hjälpa mig med datorn min... som strulat som fan
här ngr dagar.. :O jaaa och det gjorde han hela kvällen lite sådär
från och till. Skitsnällt att han försökte, och nog blev det lite bättre
iaf :) Fast den måste fixas lite till för att få bort dem där äckel-
grejerna som hela tiden poppar upp :O
Men jaa.. vi såg Kalle :) Liksom SJÄLVKLART :D var typ jag som
ville se det mest ;P Sen åt vi mat, gott gott. Och sen var det dags
att öppna julklappar :) Fick lite allt möjligt, presentkort på Gina
Tricot och H&M, mjukisbyxor, halsband och örhängen, Lost boxen
med säsong 1-4 (tillsammans med syster) och jaa det var bara
ngr saker av det jag fick :) Alla tittade på min och Roses praktikfilm,
som farmor fått i julklapp. Var lika rolig att se denna gång också :)
Sen var man social sådär resten av kvällen..

Dagens händelse (24 dec -08) :

Dem gick ut på balkongen och rökte.. Det rök ur ett fönster nere
på första våningen.. Såg nästan ut som brandrök.. :O så alla vart
supernyfikna så typ 11 pers trängdes ute på balkongen för att se
på röken.. Mamma och Karin skynda ner, plinga på dörren.. men
ingen öppna.. flera av oss skynda ner och ut för att kolla utifrån om
det var ngn brand sådär.. Det lät som om det knastra sådär som
det gör när det brinner och mamma ringde 112.. la på efter att ha
pratat med dem och jag tänkte att det är nog bäst gå in med vovven
om det ska komma brandbilar och grejs... 0.o Men så ropa pappa
till.. vilket han redan gjort en gång.. så öppna en mörk tjej fönstret..
Pappa fråga vad dem gjorde.. hon fråga om han kunde prata
engelska.. så sa hon sen att hon lagade mat xD hahahah.. så alla
började skratta, gick upp och mamma ringde 112 igen och sa att
det var falskt alarm.. :P Och senare kom polisen dit och skulle typ
kolla eftersom dem typ är tvungna att göra det eller ngt sånt :P
Jaa.. så det var dagens händelse ;P heheh :P

Det stora paketet var btw till mamma, hon fick en ny lampa så att
hon kan brodera igen ;) ifall det var ngn som undrade liksom ;D


Kommentarer
Postat av: Nadja

Haha.. Idiot till granne! Grilla gris ovanpå spisen så där. hehe.

2008-12-25 @ 13:53:55
Postat av: Rose

Jag va en av dom som undra ;)

2008-12-26 @ 01:42:31
URL: http://lillagris.blogg.se/
Postat av: malin

hahahah det låter som det var jag som laga mat XD

2008-12-26 @ 14:03:12
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0