Dag 8, tisdag

Vanlig, ganska lugn dag. Morgonrundan gjorde jag fåglarna med Krister, jao och dessutom tamren, myskoxe
och rådjur. Efter det åkte jag och han och hämta en kalv på en gård, sendiskade jag all disk, både till fåglarna
och till rovdjuren medan Alex och Roger körde granris och Krister hade tagit lunch. Så när jag var klar med det
så var det lunch :)
Efter lunchen skrev jag och Alex i djurpärmarna och sen åkte vi upp till igelkottarna och krattade löv. Lite segt
och jag fick ett slag av pedantiskt beteende :O Exakt alla löv skulle bort :O och det var många.. 0.o
Haha xD men, men... hann inte klart innan det var dags för kvällsrundan som jag och Alex fixade själva som
vanligt :P Sen när vi kom tillbaka så kom vi i perfekt timing till att hänga med Roger upp till björnarna :P
Där gav vi mat, städade och snackade XP
Jao, och sen körde vi ner och sen fixade vi bara lite inne i foderköket innan det var slut för dagen :P

Lite fler bilder XP

Darwin, som har för korta stjärtfjädrar för att kunna flyga :O
Han är ganska tam och supergullig! :D





 Här är Celeste :) En av mina favoritindivider :D Hon är så
 söt med sin vita mule :D + man ser skillnad på henne och
 dem andra XP




 Alex som matar renarna :) Jao, tamrenarna dåra :P XP






 Här är Bubbel och Celeste :D Dem två finaste tamrenarna
och dessutom två av mina favoritindivider :D (dessutom dem
enda två renar jag ser skillnad på) XP




Här är Cummin, en galen råbock som är typ 2 år :P Han är
uppnappad och därför inte så skygg, så nu när han är könsmogen är han typ
värsta tuff och kaxig XP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0