Dag 6, söndag :P

Praktikdag 6, söndag :P
Som vi egentligen skulle varit lediga på, men då stackars Krister var själv idag, (Fredrik har åkt till thailand
och Roger är typ fortfarande i stockholm.) så ställde vi upp och jobbade som vanligt :)
Så det var bara jag, Alex och Krister där. Alex och jag fick ta klövdjuren och fåglarna på morgonrundan och
Krister tog rovdjuren. Det blev ganska många djur för mig och Alex men det var ganska skönt endå, för när
vi var klara med alla så la vi bara fram mat till fåglarna tills imorrn innan det var lunch.
Efter lunchen så hjälpte jag och Alex till att stycka och flå en stackars kalv :/ Lite äckligt men det gick bra.
Sen var det visningsmatning som gällde, Krister babblade på om djuren vi matade, besökarna lyssnade
och såg på oss (mig och Alex) som gav djuren mat. :P Eller Alex gav dem mat och jag fixade vattnet :P
Dem vi gav då var varg, fjällräv, järv och lodjure :) :P
Och sen vare bara kvällsrundan kvar, som jag och Alex tog själva :) Eller jo, efter vi var klara med den så
åkte vi upp till björnarna, där vi tillsammans med Krister städade och gav dem mat, jao och släppte in dem
i bakhägnet :P

Lite bilder också;
Märta :) som vi "döpt" :P
Hon går i hagen bredvid
Stina och båda är på
vägen från affärn upp till
stugbyn :P 

     


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0