Dag 4

Torsdag.
Började dagen med den vanliga morgonrundan, jag fick rovdjuren igen med Roger :) Fasf vi hittade lilla
Diva (räv) död :O :'( Hon hade inga yttre skador så vi har ingen aning om varför hon dog... :O
Fortsatte morgonrunda bort till björnarna där vi fick sällskap av Alex. (Han hade gjort klövdjuren alldeles själv)
Vi gav Sessan mat i visningshägnet, städade lite och bar sen ut ungarna till henne :) Dem måste ju komma ut
ur idet någon gång :P Och naturligtvis lyckades jag ta galningen igen :O Fast det gick endå bra.. :) :P
Alex hängde med mig och Roger på resten av "rovdjursturen". :P
Fick köra lite fyrhjuling med Roger också :P Fast han tyckte jag skulle öva lite mer :O så efter vi hade diskat ur
alla rovdjurshinkar så körde vi ner till containern och så fick jag öva på att höa när motorn lät fel och därmed
när man skulle växla :P Svårt men kul :P (Roger klagade över att jag kollade ner istället för fram xD men, men :P)

Lunch :P

Vi visste inte riktigt när vi tog lunch så vi kom tillbaka lite för tidigt. Satte oss ute i solen och lyssnade på musik
och pratade om hur sjukt glada vi är över att vi fick den här praktikplatsen! :D Seriöst bästa praktiken jue! :D <3
Sen gjorde vi iordning fågelmaten till imorrn, alltså la fram djupfrysta möss, råttor och griskultingar...
Rensade avloppet gjorde vi också och sen var det bara kvällsrundan kvar :P
Åkte med Fredik på den idag med, han sa att vi kanske kunde göra den själva imorrn :O :D
Jag fick köra fyrhjulingen med vagnen hela kvällsrundan :D Gick inte lika snabbt som för Alex men iaf snabbare
än det gjorde igår :P :D
När vi var hos tamrenarna så gav jag dem lav, klappade dem och tog lite kort :) Vi åkte vidare och när vi kom till
björnarna så la vi mat i bakhägnet, städade lite och bar sen även över björnungarna till bakhägnet. Jag fick inte
galningen den här gången :D xD (Fast han/hon är ju endå supersöt :P)
Dessutom tog vi lite kort innan vi bar över dem :)



 

  

 
 

image205

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0