Dag 3

Jag hjälpte Roger med rovdjuren idag med :) Vi började dagen med att göra iordning kött till dem, typ som
lungor, lever och sånt äckligt grejs...
Åkte ut och gjorde morgonrundan ( = mat + vatten till alla rovdjur, + lite städning av ben i deras inhägnader)
Efter vi varit hos björnarna så åkte vi till bränngropen där Stefan (vaktmästaren) var, vi stannade och fikade,
eller rättare sagt, Roger och Stefan fikade medan jag typ solade :P

Sen åkte jag och Roger vidare till vargarna, där kom Alex ifatt oss. Han hade typ blivit lämnad kvar ensam
så Krister skulle åka och besikta sin bil :P
Så vi tre gjorde resten av rovdjuren och sen så lämnade vi Alex vid foderköket med disken medan jag och
Roger åkte och hämtade foder vid tevekvarnen :P Gick ganska snabbt, sen hjälptes vi alla tre åt att lasta av
fodret vid foderladan :) eller egentligen så gjorde Roger och Alex mest då dem jävla säckarna var såååå
tunga :O Hade lite svårt med dem faktiskt :P

Sen lunch.

Éfter lunchen så fick vi vara med Fredrik. Han är lite halvunderlig men okej :P Iaf så körde vi och hämtade
det gamla granriset vid älgarna och körde det till bränngropen. Jag fick köra fyrhjuling! :D Riktigit roligt! ;D
Körde ganska långsamt men, men :P
Sen så var det bara slutrundan, eller inför den gjorde vi iordning mat till björnarna. Sen så var det slutrundan,
och jag fick köra fyrhjuling hela rundan :D Riktigt roligt :) men lite läskigt :O speciellt med vagn efter :O
Gillade den lilla fyrhjulingen mer (fick köra in den i foderköket innan vi slutade) XP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0