Andra dagen

Var även den riktigt rolig! :D Idag har jag hållt i en galen björnunge -som btw. gav mig ett rivmärke på kinden
(den bet Roger och rev fotografen som skulle fota den och den lilla vildingens syskon xD), klappat en super-
söt räv (Diva), klappat ett rådjur, varit extremt nära fjällrävarna och lodjuren som tog maten ur min hand och
även hjälpt Roger att laga en eltråd :P
Jag o Alex var uppdelade idag med, jag med Roger (vi fixade rovdjuren) och Alex med Krister (dem fixade
klövdjuren). Jag vill inte byta :O Vill bara göra rovdjuren! :D Är i för sig ganska äckligt att fixa maten till dem...
(fick liksom injicera multivitamin och selen i deras "byten", lamm och griskultingar... 0.o) men endå :O
Rovdjuren är endå sötast och bäst :)
Fast dock tar det lite tid att göra rovdjuren så Alex som gjorde klövdjuren med Krister fick tid över till att lära
sig köra fyrhjuling :O men, men... får nog jag med sen ;) jag vill endå inte byta från rovdjuren.. :O :P

Sen efter lunch så skulle jag, Alex, Roger och Krister fixa ett fågelbo som typ hade släppt fäste från trädet
och lutade som fan.. så vi skulle iaf fixa stöd så att boet inte skulle luta :P
Roger och Krister fångade in dem två duvhökarna, och sen assisterade jag och Alex dem lite innan vi åkte
ner till foderköket där jag hjälpte Fredrik (en annan djurvårdare) att göra mat till igelkottarna medan Alex
åkte tillbaka till Roger och Krister med sågspån.
Sen vare kvällsrundan = kolla papperskorgar och askkoppar, städa toaletterna, "städa" raststugorna, ge
mat till klövdjuren och björnarna igen. (vilket jag kanske skrev i förra inlägget... ? :O men aja XP)


Superkul det är här! :D och det har bara gått 2 dagar :P
Hade bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0