En dag i taget..

Time to make my life happy again.

Okej, så typ bröt ihop lite halvt under skoldagen idag. Inte bra.. Eller kanske det var det.
Nee, men iaf. Nu är det dags att skärpa sig. Okej, jag saknar en viss person.. Sjukt mkt.
Men inget, ABSOLUT inget blir bättre av att jag mår dåligt och bara tänker negativa tankar
om det. Nee, det är dags att tänka positivt. Att tänka glada tankar. Att istället för att tänka
att jag förlorat min bästa kompis, tänka att jag hade en sjukt bra vän under den tid då
jag behövde det som mest. Ja, minnas allt med ett leende. Men nu är det dags att gå
vidare. Visst, lätt att säga.. Men jag tänker verkligen försöka tänka så..
Det kommer vara svårt. Men jag har andra som bryr sig. Dags att sluta tycka synd om mig
själv och dags att fixa ett ljus i detta ständiga mörker. Ja, slut att vara ledsen. Ska fan ta
och skärpa mig! Vill han inte vara vän med mig så fine! Jag har klarat av att förlora en
bästa vän förut, och jag kan göra det igen.. Enda skillnaden är att du betydde mer för mig
än hon gjorde. Och att jag hade dig kvar då. Men så.. vem har jag nu? Det är helt fel fråga.
För frågan lyder: vilka har jag nu? Jo, svaret på den frågan är att jag har många som finns
där. Visst, ingen som kanske känner mig exakt som du.. Men dem finns där. Och endast
vetskapen om det hjälper.
Jag kommer klara mig. Tänka positivt och tänka på alla underbara människor som jag
kanske aldrig lärt känna om jag fortfarande hade kvar dig. Visst, kanske blir vi vänner
igen. Det skulle vara roligt.. Men även om vi då skulle vilja det.. så kommer det aldrig bli
på samma sätt. Nej, för livet går vidare.. Och det bästa man kan göra.. är att anpassa sig
och acceptera det. Och det tänker jag göra nu. En dag i taget, det är så det kommer bli..


Regn. Regn. Tårar. Tårar. Blött...
Men efter regn kommer solsken..

(snodde din kommentar Erika! Men den var såå sjukt bra. hoppas det inte gör ngt.)

Kommentarer
Postat av: Erika

Nejrå, det är lungan.. Ta den du :)

Bra Sandra, keep the spirit alive!Du klarar det, det vet vi alla :)

2007-12-08 @ 22:42:02
URL: http://www.eckis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0