Hula hopp i text

Dag 1.
Vi börjar det hela med att gå upp vid typ 1-2 tiden torsdag "morgon". Gör oss iordning för att vid 2.30 åka hemifrån och börja resan ner mot Kungälv och Hula hopp!
Resan ner gick bra, trots att jag bara sovit ca 4 timmar ;D vi rullade på och det var sååå skönt att åka den tiden för det var typ ingen trafik alls! När det var typ 1,5-2 timmar kvar så började jag få ont lite överallt. Då var det riktigt jobbigt att köra. Men sen släppte det lite så sista typ halvtimmen gick bra! :) Är supernöjd över att det gick så bra att köra så långt! Aldrig kört så långt innan.

Väl framme på tävlingen så var det lätt kaos. Så jävla varmt och vi skulle försöka förstå oss på vilka banor jag skulle köra på. 6 banor med folk överallt. Sjukt! Men till slut fick vi koll på läget och när Erica (som har två hundar från samma kennel som Morf) kom så fick vi dela tält med henne! Så snällt :D vi hade väl typ dött av värmeslag annars x')
Dagen sprang fram och ändå dröjde det flera timmar innan det var dags för mig att köra ;p Man gick runt överallt för att se alla man känner köra, men mest blev det nog häng i skuggan ;p Tävlingen dåra; första loppet gick inge bra alls. Han kom in helt fel i slalomet som var hinder nr 3, och sen tappa jag helt fokus och det sluta med att vi diskade oss x') Andra loppet gick dock asbra och vi kom på en 6e plats av 97 startande!!! Helt sjukt :D

Prisutdelningen skulle va kl 19 men vi var tvungna att åka och checka in på campingen senast 19.30 så jag och Sara åkte dit och gjorde det (vår camping ligger ca 10min med bil ifrån tävlingsplatsen), medans Cicci var kvar med hundarna. Tillbaka för prisutdelning som tog aslång tid eftersom det är så många klasser. Vi fick iaf en rosett :D så glad! Och en pinne ifrån att ta diplom i agilityklass 2 ;) När vi väl lämnade tävlingen var vi alla trötta och hungriga och ville bara åka och köpa mat för att sen åka till campingen och få upp tältet samt madrasserna så vi kunde få sova. Well då Zombie var lite knäpp så blev vi irriterade på honom och jag hade dumt nog lagt ifrån mig båda bilnycklarna (ja båda eftersom vi inte skulle lämna ngn utav dem i bilen och jag hade inga fickor) på Morfs bur. Så när vi blev irriterade så stängde jag bara igen bakluckan.. och kom i samma sekund som den gick igen på att nycklarna låg på buren. Och ja självklart hade jag endast låst upp bakluckan, och ja vår baklucka måste öppnas med nyckeln. Superkul. Ville skjuta mig själv. 4 timmar sömn, över 5 timmars körande, tävlat i solen hela dagen, och så händer det där. Var så jävla trött på mig sj! Men Cicci tittade upp vad man skulle göra då vi inte var så pigga på att krossa en ruta, och det gick tydligen att ringa bärgaren. Både Morf och Zombie var i bilen, men som tur var så hade det blivit svalt då och ingen sol. Annars hade vi fått krossa en ruta. Nu blev det istället så att vi fick vänta på bärgaren som ändå kom dit ganska snabbt!
Väl på plats så fick han upp bildörren på kanske 3-4 minuter så då fick jag klättra bak och hämta nycklarna! Så ja det löste sig! Resan blev bara lite dyrare än vi tänkt x') hahah. Sara och Emilia (som bor på campingen vid tävlingen) åkte och köpte donken medan jag och Cicci väntade på bärgaren, så snällt av Emilia att köra henne dit! Dem kom tillbaka medans bärgaren höll på att öppna dörren, så när han åkt satte vi oss i våra campingstolar vid bilen allihopa och åt ;D en trevlig kväll blev det, men när vi väl kom till campingen vid 22.30 så var vi helt slut. Men det var bara att sätta upp tältet och blåsa upp madrasserna xD Vi alla slocknade typ direkt när vi väl la oss ;) haahah herregud vilken dag.

Dag 2.
Det gick bra att sova i tältet. Vid 5 tiden vaknade jag till och tkt det var lite kallt, men annars gick det bra! Vi vaknade vid ca 8 men gick inte upp förrän ca 9. Rastade hundarna och sen duscha vi allihopa och gjorde oss iordning för att sen åka och handla. Vidare till tävlingen och vi var på plats vid ca 12 tror jag det var. Kikade lite på dem andra som tävlade i väntan på min tur men det var så jävla varmt så mest gömde man sig i skuggan x) Nice med sol men fan man rann bort bara man var i solen. Alldeles för varmt för en tävlingsdag både torsdag och fredag.

Första loppet som var hopp gick sådär. Efter tredje hindret skulle han svänga tillbaka till mig men han lyssnade så jävla dåligt när jag ropade så svängen blev hur vid som helst. Sen så vid slalomet typ direkt efter som hade en ingång vi tränat väldigt mkt på så vettefan vad han höll på med. Det blev massa fel vid slalomet och till slut sket jag i att han klev in i fel port och bara körde på, vilket innebär en disk. Men efter det var loppet asfint! Och han tog både muren och oxern, vilket vi tränat himla lite på så jag var osäker på om han skulle ta dem. Andra loppet -agility- gick bra! En bra känsla men inte alls så snabbt. Det blev iaf en nolla och vi slutade på en 7e plats av 94 starter! Jävligt nöjd med det :) En pinne och ännu en rosett! :D och ja vi har nu 5 pinnar i agilityklass och har därmed tagit diplom i agilityklass 2!

(Den här mobilen suger för den får för sig att jag trycker på stäng av alla program ibland så all fucking text försvann.. HATA!!!!!)

Iaf, en kortare version då för orkar fan inte skriva om allt. Vi badade med hundarna och invigde Morfs och Zombies nya flytvästar :D Zombie tkt det var läskigt först men efter ett tag släppte det :)
Efter jag varit och hämtat min rosett på prisutdelning vid 19 (vi åkte alltså iväg och badade innan den) så åkte vi till ICA maxi för att köpa dricka. Vidare ut på motorvägen och till campingen men åkte förbi campingen då vi fått vägbeskrivning om att åka till centrum för att leta efter en pizzeria. Vi hittade en som låg precis bredvid ännu en ICA maxi, och vi tänkte att om vi vetat det hade vi ju kunnat handla där istället x) Vi åt och hade det mysigt ute i solen med hundarna och när vi sen gick.. så insåg vi att det var samma ICA maxi som vi hade handlat på xD hahahhaah! Vi hade alltså åkt runt allt och hamnat på samma ställe x'D så jävla roligt!!! Inte lätt när man inte hittar x) hahah. Tillbaka på campingen sen så såg vi på film innan det var läggdags! 

Dag 3.
Ännu en dag med stekande sol hela dagen. Vi fortsatte att diska oss i hopploppet x'') men leverade i agilityloppet! En kaosbana där det inte alls gick som jag planerat, men vi löste det och kom på en 5e plats av 92 starter!! :D med pinne och rosett! :D Då hade vi ändå en del ställen där han svävade ut. Supernöjd och känslan i loppet var trots lätt kaos väldigt väldigt bra! :D
Jag och syster åkte och köpte middag precis innan prisutdelningen så vi åt tsm med Emilia på tävlingsplatsen. Efter prisutdelningen sen vare final i cupen som varit nu under tre dagar, där dem som fått bäst resultat fick kämpa om bland annat prispengar på tio tusen kr!! ;O Sjukt spännande att se finalen! Så jävla duktiga! Roliga var att i small och medium var det två från hemmaklubben som vann ;) grymma!! Vi åkte till campingen och skulle se film, men efter ett litet tag så pallade inte min kropp mer. Vi satt liksom på trästolar x') så jag gick och la mig medans dem andra två såg klart på filmen.

Dag 4.
Vi gjorde oss iordning och packade ihop allt, åkte förbi ICA maxi och sen vidare till tävlingen och sista dagen! Lika varmt även denna dag, fast det blåste lite mer vilket var superskönt! Jag var så jävla trött! Och undrade dels hur jag skulle orka köra mina lopp, men även hur fan jag skulle orka köra hela vägen hem efter det x') hahah.

Första loppet var återigen hoppklass, vilket jag diskat mig i 3 dagar i rad. Jag bestämde mig för att safea och helt enkelt ha som mål att nolla. Vilket vi gjorde :D eller ja.. när resultaten kom ut sen så visa det sig att vi fått 0.26 sek i tidsfel x'D hahah. Var iaf väldigt nöjd över loppet :)
Andra loppet var lätt kaos. Tror tröttheten började komma ikapp för jg glömde bort banan för en kort sekund på typ 3 ställen x'D hahah. Ändå lyckades vi lösa det och var nollade ända fram till näst sista hindret som var A-hindret. Jag visste redan innan att den skulle bli svår för oss, för det låg en tunnel under som gjorde så att man var tvungen att springa ut en bit ifrån A-hindret när man skickat upp dem på det. Vi har ju inga klockrena kontaktfält utan jag måste ju va där och visa ner han på dem. Och då jag glömde banan precis innan A-hindret så hamnade jag på fel sida, den sida där jag hamnade längre bort från hindret än om jag gått på andra sidan. Såå ahh han tittade undrande på mig och hoppade av för tidigt x') haha. Gick iaf i mål nöjd över vår insats och med beviset om att vi måste träna mer på kontaktfälten så att han kan dem mer självständigt ;p Så ingen pinne och ingen rosett sista dagen, men jag är så jävla nöjd ändå! :D han har flummat lite i hopploppen men såhär i efterhand tror jag helt enkelt att vi inte är redo för att köra på och utmana oss på tävling. Alltså att saker som funkar på träning inte helt funkar på tävling. Dessutom måste vi träna slalomingångar så att han blir säkrare så att även jag blir säkrare. För när jag tror att jag hjälper honom så förstör jag oftast x') och samtidigt måste jag hjälpa han ibland, så det gäller att lära oss vart jag ska hjälpa och vart jag ska låta han få mer space till att lösa det själv :p

Efter jag kört mitt sista lopp och det gått som det gått så behövde vi inte vänta på prisutdelningen så vi tog det lite lugnt i tältet och åt lite innan vi packade in oss i bilen med alla saker och hundar och började åka hemåt. Kändes sådär när jag efter kanske 30-40min började känna mig väldigt trött x') hahah. Men vi stannade lite, tankade och gick på toa, och när vi började köra igen stängde vi av radion och satte istället på musik på mobilen med systers högtalare, så det blev allsång i princip hela vägen hem xD
Vi stannade och åt på donken också, men annars rullade vi hela vägen hem! Gick faktiskt bra att köra! :) mot slutet hade jag ont i ryggen, ena foten och i ena armen xD men annars så ;) superstolt över att jag klarade av att köra så långt!

Nu väntar en månads helvettesjobb. Why? För Tesso är ledig så jag ska enligt schema stänga varje dag och öppna 3 dagar i veckan. Jippie x) kul att man kmr orka göra annat.. Men, men, skönt med få hundar så hoppas det håller i sig hela månaden. Den 19e augusti är min sista dag, för jao jag har sagt upp mig x) Det är dags att göra ngt annat än att jobba på hunddagis. Vad vet jag inte än, så jao det är lite jobbigt. Men också spännande!

Bilder kmr imorrn eller så. Bloggappen suger numera så går ju typ inte att lägga in bilder utan att förstöra inlägget och förlora all text..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0