Fagersta

Poff sa det så var helgen slut x)
Har iaf haft en väldigt bra helg med agilitytävling i Fagersta både lördag och söndag! :D 3 lopp båda dagarna, och jag trodde vi skulle va klara kanske vid 15 tiden.. men ja vi var hemma typ då båda dagarna xD sååå skönt!

På lördagen var det agilityloppen. Vi startade dagen med att riva första hindret x') hahaha. Men sen gick det ändå helt okej. Var bra känsla i alla loppen och i det andra loppet lyckades vi tillsammans med endast två andra nolla en lite klurig bana, vilket gav oss en andra plats och pinne :D Så där tog vi 3e pinnen i agilityklassen och kan därför flytta upp till klass 3! :D i sista loppet tryckte jag på lite för att försöka få en så bra tid som möjligt, men det ledde till en disk ;p

På söndagen var det 3 hopplopp, och vi var ännu bättre än dagen innan! Första banan hade lite klurigheter och fällor så det var hur många som helst som diskade sig x) När det sen blev vår tur så gick vi in och nollade :D tillsammans med ett till ekipage var vi dem enda som nollade och vår tid var bättre så vi vann och fick pinne! :D
Andra loppet var det fler nollor och jag gick in med känslan av nöjdhet från första loppet och tanken om att vår tid kmr ändå inte räcka om vi nollar. Vi kör ändå på och jag lyckas springa på bra! När vi går i mål med ett nollat lopp och jag hör tiden så blev jag så jävla glad då den var bra! Tillräckligt bra för att komma på fjärdeplats och få pinne! :D sååå ja vi tog där vår 3e pinne i hoppklass och kan nu flytta upp i klass 3 även där!! :D:D
Sista loppet gick även det bra. Vi fick inte en så bra tid men gick i mål med en nolla vilket jag är supernöjd med!

Så ja nu är vi klara för att flytta upp i klass 3 i båda klasserna! :D helt sjukt, och jag vet inte riktigt hur det gick till x'D Trodde liksom att pinnarna i hopp skulle dröja lääääänge x) Så jävla glad :D
Vi ska ju dock åka till Hula hopp i Kungälv om lite mer än en vecka, och jag har bestämt mig för att köra klass 2 där ändå. Varför? Jo för jag är inte helt säker på om vi är redo för klass 3, och jag vill fortsätta jobba på farten innan vi går upp. Kanske flyttar vi upp när vi är där, det är ju ändå en 4 dagars tävling ;) Men annars är planen att flytta upp till en tävling som är 14e augusti :) spännande!

Så ja Morf och jag har alltså tagit oss till klass 3 i både agility och lydnad :D helt sjukt! Även om vi i lydnaden inte ens är halvklara med ett flertal av momenten ;p Får se om vi blir det i år eller ej.
Bästa lilla tokMorf<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0