Tredje lydnadstävlingen var mest bara blä

Tävlade lydnad på Järfälla bk igår. Hoppades vi skulle få vårt tredje 1a pris.. Men nej. Morf var äckligt okoncentrerad igenom HELA tävlingen. Sämsta vi gjort. Känslan var blää, så just nu känns det bara skit. Som om jag vill lägga lydnaden på hyllan :( 

Det tänker jag dock inte göra. Vi måste bara störningsträna sjukt mkt. SJUKT mkt. I augusti har vi nästa tävling, så jao jag har 3 månader på mig. Enda nackdelen är att jag knappt vet hur jag ska göra. Hur jag ska börja. Är ju därför vi varit så dåliga på att just störningsträna. 

Fanns ngr positiva saker från tävlingen igår iaf; platsliggningen, ställandet, apporten och hopp över hinder. 

Han kändes ganska bra när vi gick in på plan för platsliggning! Tidigare har han dragit in på plan samt inte lyssnat alls vid platsliggning, men igår gick det bättre! Även om fokuset inte helt var där så som jag velat ha det.. 
Ställandet var snyggt (fick dock ett halvt avdrag för att jag gjorde ngt litet med kroppen vid kommando?), och apporten fick vi en 9a! på (hur nu det gick till då jag i princip tryckte in den i munnen på honom.. X'D) 
Hopp över hinder fick vi en 10a på och det var väl typ enda momentet han faktiskt kändes med i.. Vi brukar annars alltid få lite avdrag då han alltid sätter sig snett ;P 

Ett andrapris på 152p skrapade vi ändå ihop -så hade vi inte nollat läggandet (där han igår ställde sig då han inte alls lyssnade på kommandot..) så hade vi haft vårt tredje förstapris. Så typiskt när man vet att han kan det.. :/ 

Men, men. Måste som sagt försöka ta tag i störningsträningen. Ska på Hundstallets öppna hus på lördag så tänkte försöka passa på att träna lite där. Får se hur det går.. Men idag ska vi träna agility med Malin! :D jag ska testa lite från måndagens "lektion" så får vi se om vi får fart och tighta svängar ;P ska dessutom passa Kellie idag :D<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0