VILKEN dag.

Sjuk dag! 

Började dagen med att gå upp kl kvart över 7! Gjorde oss iordning (oss var dåra jag och syster ;) hahah) och åkte sen till Vällingby brukshundsklubb för lydnadstävling! :D 

Var faktiskt inte jättenervös, men jo lite nervigt vare ;P hahah. 
Vi fick dra startordning, och jag var väldigt nöjd med nr 3! Inte först men ändå tidigt ;) 

Platsliggningen gick bra! Visst kunde fokuset va så mkt bättre när vi gick in på plan, men jag fick iaf lite kontakt med han idag till skillnad emot träningstävlingen ;) hahah. Han la sig fint och låg kvar, kändes kanske inte riktigt lika trygg som han brukar va, ngt jag bör tänka på och därmed träna platsliggningen mer med störningar och olika tider så han verkligen blir säker i sin uppgift. Han låg iaf kvar fint och satte sig fint i slutet! :D nosade väl lite så blev en 9a, vilket jag ändå är supernöjd med :D 
Tandvisning direkt efter platsliggning där han skötte sig perfekt! En 10a jao! :D

Linförigheten gick sådär. Ändå tkr jag nu i efterhand när jag tittat på klippet att det mestadels var bra eller iaf helt okej! ;) Bara ngr delar där han flöt ut lite, och så vare dem där höger- och vänsterhalterna som var svåra också ;) Inte konstigt alls då jag tills för ngn månad sen inte ens tänkt på att dem fanns xD hahah. Sen vare tydligen väldigt svårt att gå rakt emot det håll syster stod på, då flöt han fram väldigt mkt och var väldigt ofokuserad på sin uppgift och tkt att han istället skulle kolla efter henne.. X') Men finns ngr riktigt fina delar i momentet och jag hade räknat med en 5a.. Så blev asnöjd med 7 poäng! :) 
Läggande under gång. Inga konstigheter. Han kan snabbare, men absolut inget fel på farten i läggandet :) En 10a där ja :D 
Inkallningen var så bra som den bara kunde vara. Med fokus i lämnandet, fart in, snygg ingång och glad hund vid beröm! Bästa idag! :D En 10a jao ;) 

Ställande under gång. Ja alltså han gör det så sjukt snyggt! Stannar superbra och står blixtstilla! MEN.. ja han sätter sig innan kommandot när jag ställt mig bredvid han x'D Inte konstigt, nej vi har förvisso tränat på att han ska stå kvar i veckan, men krävs nog mer träning för att få han att riktigt förstå det ;) En 9a iaf som jag är supernöjd med :D hade liksom räknat med att han skulle sätta sig för tidigt ;P 

Apporten. Ja usch denna apport ;'D Idag grep han den förvisso väldigt bra! :D dock så tuggade han en del.. X) heheh. Men jag hade räknat med en 5a där, och fick en 7a så jag var nöjd ;) 

Hopp över hinder. Bra utfört och han hade definitivt mer fokus idag än på träningstävlingen ;) Dock segt avslut och han satte sig grymt snett ;O och vi som tränat på raka och fina sättanden i veckan x) men, men, en 9a på den och jag gick av plan med en bra känsla och en glad hund som ändå var mer fokuserad denna gång än förra ;) 
Jaaaa och så kammade vi ju hem ett första pris!! :D Hade jag absolut inte räknat med!! Jag hoppades väl på ett andra pris, men räknade väl typ med ett tredje.. Och så börjar vi tävlingskarriären med ett första pris :D så glad! Så obeskrivlig känsla!! Och ja, inte nog med det.. Nej vi placerade oss som två av dagens tävlande i klass 1 också :D Sjukt! Av typ 30st kom vi tvåa! 0.o jaaaa jag tror minsann jag måste börja tro mer på både mig själv och hunden min! :) 


Utöver tävlingen så har jag och syster haft fullt upp under dagen. Möblerat om lite hos mig, rensat saker, dammsugit och dammat en del och ja säkert mer saker ;P Handlat har vi gjort också. Imorrn flyttar hon in hos mig :D kul! Nu ska jag dock sova. Helt slut efter dagen, och ja imorrn ska jag troligtvis upp 8.30 för att träna lite lydnad med Liza ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0