Tävlingsträning

Träningstävlingen idag gick bra! Han hade dock himla svårt med fokusen, så ja i veckan blire störningsträning! ;) 

Platsliggning; han hade typ inget fokus alls när vi gick på plan, men la sig direkt på kommando och låg stabilt hela tiden ut :D Detta trots att en hund bredvid reste sig upp och oroligt travade runt lite  på plan innan den ville komma till sin matte. Så ja, superduktig Floff :D

Tandvisning; som jag räknat med så blev han glad och ville hälsa på domaren ;D Man fick göra två tandvisningar om man ville, så vi körde på det. Bra träning! :) Första var han dock duktigare på än den andra xD men  tror jag aldrig sa "stanna" den andra gången? XD La nämligen till den hjälpen på första tandvisningen ;) hahah.

Linförighet; som väntat så fladdrade han ut en del, och även om vissa delar var riktigt fina! så var det väldigt mycket ofokus och under en del ville han dessutom kolla på agility-hindrena som stod längs med ena väggen xD hehehe. Ahh mer störningsträning behövs helt enkelt :) 
Läggande under gång; jag var nog lite nervös.. Så glömde kolla så att jag hade med mig honom i starten ;P men utöver det riktigt bra! Han kan dock lägga sig snabbare, så det ska vi väl försöka träna på ;) 

Inkallning; väldigt mkt tittande omkring sig då jag lämna han, men fint tempo (som kan bli bättre men som ändå absolut inte var dåligt!) och bra attityd! Dock snett sättande x) 

Ställande under gång; även här var jag nervös och missa att få med han direkt. Men annars superbra ställande :D! förutom att han satte sig innan jag hann kommendera sitt ;P hahah. Var dock väntat då vi inte tränat så jättemkt på det x) men så ahh, mer träning på det alltså! ;) 
Apport; det börja med att han ville hälsa på tävlingsledaren, och tkt det var spännande när jag fick apporten ;D men ahh vi har inte tränat på apporten på typ 2-3 månader.. och dessutom ALDRIG tränat med att ngn kmr med den. Så är nöjd! :) Han tog den fint och höll sen utan att släppa. Dock höll han väldigt löst, så den rullade till lite i munnen på han. Så jao, träning på apporten blire i veckan också! ;) 
Hopp över hinder; satt kvar fint, men väldigt ofokuserad och satt och titta på annat. Det resulterade i en seg reaktion vid kommandot, men jag behövde iaf inte ge dubbelkommando ;) han satte sig dock snett.. X) eheheh. 
Inga bra bilder då dem är printscreenade från videoklipp ;) Är iaf riktigt nöjd! :D Absolut inte perfekt, men med lite mer träning ska det nog bli bra! :D Har planerat in träning med Liza imorrn, och så med Stina på fredag! Då blire fokus på störningsträning, ingångar, apporten och ställande under gång! :) Taggad! 

Tack bästa Malin som var chaufför, sällskap, filmare och stöd<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0