Hundsysslor och the vampire diaries

Har varit en lugn helg. Igår var jag lite social med syster och Cicci. Morf och Inna fick leka lite på dagis och efter det åkte vi till Bromma zoo. Köpte lite hundgodis, ben och så väskor till Morfs julius sele! Så nu ska han få bygga lite muskler :) 



Vi släppte av Cicci i brommaplan och åkte till åkeshov för att leka lite i skogen med Floff. Tog bilder med kameran också! :) Hem och såg på vampire diaries och senare på kvällen tog jag en kvällspromenad hem. 







Idag sov jag länge, gick inte upp förrän typ.. Halv 11 :p åt, gjorde mig iordning och åkte sen till spånga för att träna lite lydnad med Ina! Fick massa bra tips och tankar, så ja nu är jag taggad att träna lydnad! :D så planen för veckans träning är att träna fri-kommando och hakan i backen! :D ja och så ska vi träna apporten och ställande under gång! Ska även försöka lägga in störningar på fotgåendet så han får mer uthållighet och fokus. Spännande! :D 

Resten av dagen har vi suttit inne och degat. Syster kom hit så vi har sett vampire diaries. Snart är vi klara ;P med dem säsonger jag har iaf. Sen har vi en hel säsong, plus den som börjat gå nu. Kul :) 
Avslutade kvällen med ett litet träningspass med hunden. Vi tränade på hakan i backen, vårt andra pass eftersom vi körde ett pass tidigare under dagen med Ina. Ser redan framsteg! Så kul att jobba med en smart och lättlärd hund! :D vi körde lite backa också, och han har börjat fatta vad det går ut på ;) sen hade vi bara lite kul och körde lite tricks och slalom mellan benen :) bra avslut på helgen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0