Hundträning och ont i ryggen

Förmiddagen blev aktiv. Jag åkte hemifrån mamma och pappa strax efter 10. Tog bilen till kista och träffade Liza för lite hundträning! :D 
Vi kämpade på och byggde oss en liten agilitybana! Så det blev årets första agility-träning utomhus :D så härligt! Vi fick dessutom lite sol :D 
Tränade lite tunnlar och även på kommandot "ut" som vi ganska nyligen lärt in. Nämligen att skicka han runt hindret så han hoppar det från andra hållet. Går framåt, men han behöver ännu hjälp med handlingen till kommandot :p 



Tränade även lite lydnad. Linförighet där han svävade ut lite i vändningarna, men annars riktigt bra :D körde ett läggande under gång och han la sig snabbt och snyggt! Så glad :D körde även ett ställande under gång, där jag idag testade med kommandot "sssstanna". Han stannade faktiskt snyggt! Så funderar på om jag helt enkelt ska använda det kommandot istället för att lära in ett annat. Han är ju väldigt bra på just stanna, så kanske endast är onödigt jobb att lära in ett annat kommando? Ja får se :) hoppas kunna träna lite mer imorrn, då ska vi testa fler ställanden. 
Blev ngr inkallningar, men var inte helt nöjd med dem då han liksom inte hade ngn riktig fart. Detta var dock i slutet av träningen, så kanske lite därför? Hoppas lite på att han ska känna sig mer taggad till att få komma till mig på tävling med massa störning omkring. Jao vi får väl se ;P hahah. 


Överlag en väldigt bra träning! :D enda negativa var att jag lyckades knäcka till min redan onda rygg när jag skulle släpa lite agilityhinder.. Heheh ;O såå ahh resten av dagen har jag inte gjort ngnting alls. Sett på film med mamma och pappa. Legat på golvet för att jag haft så ont i ryggen :/ hoppas det går över, eller iaf är bättre tills imorrn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0