Hundmässan

Jag älskar att va på hundmässan. Det är som om man lämnar allt negativt utanför och så går man där och bara är. Eller okej, man hatar människor, men det gör man ju alltid x'D hahah. 

I lördags så spenderade vi hela dagen till att gå runt och shoppa samt plocka på oss massa gratissaker ;) nice nice! Jag handlade för ca 800kr, men köpte ändå inte så mkt x) en del godis, lite ben, ett halsband, ett retrieverkoppel, en klicker och lite julklappar! Ja plus att jag köpte lunch och sen en cola samt en kexchoklad på eftermiddagen ;p 
Spenderade lite tid vid kelpiemontern och alltså.. Jag vill ju ha en kelpie ;p faaaast jag vill ha en mediumkelpie, och det är inte det lättaste att få tag i.. Hahah. Vet ännu ej om en kelpie är för mkt för mig, men ja jag velar mellan en till miniaussie eller en kelpie. Vi får väl se ;) 
På söndagen så åkte jag med Elin till mässan! Vi var där ca 7.15 och skulle väl möta alla andra typ 7.45.. XD hahah. 
Första klassen så fick jag prova på att va skrivare, och det var superkul! Lite stressigt till en början och jag var väldigt nervös över att jag skulle lyckas göra ngt fel.. Men det gick väldigt bra! :) 
Var ledig i typ 1,5 timme och var då lite social med syster och Cicci samt passade på och åt lunch. Efter det blev det till att hjälpa till med banbygge och så var jag hinderfixare i 2 klasser! Verkligen superkul att se alla duktiga ekipage! :D 
När tävlingen var slut så var arbetet inte slut.. Nej då skulle alla hinder plockas undan och så rulla vi ihop ngr mattor samt plockade undan massa i funktionärsutrymmet. Det sega sen var att mattan på själva agilityplanen skulle dammsugas, men dammsugaren var tvungen att laddas innan man kunde använda den.. Så medans vi plocka undan allt så laddade den, vilket innebar att när sen en började dammsuga så var det också det enda som var kvar. Folk tkt väl det var onödigt att va kvar allihopa då eftersom det inte fanns ngt annat att göra, och sen hade väl dem flesta av dem varit där större delen av helgen så alla typ åkte hem då ;O Jag kan ju inte påstå att jag var taggad till att hjälpa till med dammsugningen, men jag kunde inte lämna Anette (som börjat dammsuga) själv. Därmed blev det vi två, plus Helga som dök upp efter ett litet tag, som dammsög hela mattan tsm. En dammsög och dem andra två gick bredvid och var sällskap xD 
Det tog oss strax över 1 timme att dammsuga hela matthelvetet x'D men ja jag kunde iaf åka hem med gott samvete :)! 



Idag är jag så trött. Vill gärna ha helg igen.. Hahah xD meeeen ikväll är det bio, sista Hunger games filmen (bra planering i know ;D) och sen äre bara 4 dagar kvar så äre helg ;) hahah! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0