Agility i Sundsvall

Haft en så sjukt bra helg. JAG ÄLSKAR AGILITY!!!<3 

Vägen upp var sjuk. Alltså det tog oss typ 6 timmar att köra från sthlm till sundsvall. För det första var det köer genom hela stan, och sen så ösregnade det första timmen/timmarna. Dessutom så funkade inte spolarvätskan så när det väl slutat regna så satt vi där med världens skitigaste ruta och såg nästan ingenting x'D Istället försökte vi använda oss utav en vattenflaska och spruta ut genom fönstret, vilket gick sådär när man körde i 100km i timmen xD hahahah. 

Lördagen sen så var vägen från vandrarhemmet ut till den stora vägen i princip bara is. Bilen fick inget fäste.. ;O vi körde superlångsamt och kände obehag när vi mötte en buss som låg i diket och strax därefter en stillastående bil längs med vägkanten med varningstriangeln ute. Sjukt! Ja plus att när vi mötte en buss och körde ut lite i kanten och stannade för att släppa förbi denne så kom vi nästan inte därifrån.. XD hahah. 
Efter mkt om och men var vi på plats typ precis när Large började sin banvandring, så Annie gick banan och kastade sig sen typ ut för att värma upp Tsuki då dem hade startnummer 2... ;O Jag och William (hennes son) sprang båda ut och typ "ettan kör nu! Det är din tur!" Och då hade hon inte hunnit ta av sig överdragsbyxorna eller jackan och inte tagit på sig skorna x'D som tur var var dem schyssta så 3an fick köra innan och sen vare bara för henne att kasta sig ut på banan. Varav hon gör grymmaste loppet ever och vinner! ;) så nice! 

Var inte alls stressigt där i början xD hahah. I dem andra loppen gick det tyvärr inte lika bra. Dem hade lagt upp det så att först körde Large sina 3 banor, och sen körde Medium sina 3 banor och slutligen Small. Så Annies sista bana var den som jag fick köra först. Tkt faktiskt det var ett väldigt bra upplägg! :) 
Sen vare då min tur, och jag var typ asnervös! ;p Glömde dessutom byta från vanlig bh till sportbh, så under hela loppet så höll mina bh-band på och ramla ner x'D hhaah. Vi nollade iaf och kom på en tredjeplats :D 
Mina andra två lopp gick även dem superbra, vi nollade båda och kom på fjärdeplats i ena och på andraplats i det sista loppet! :D så jävla grymt! Så 6 pinnar totalt i agilityklass, och Morf har därmed fått agilitydiplom :D sååå duktig!! 


Vi hejade på Lilly och Emilie lite och sen åkte vi därifrån och spenderade kvällen på rummet på vandrarhemmet och bara tog det lugnt! Vi släckte typ halv 10, taggade för nästa dag ;) 


På söndagen så var det dags för hoppbanor. Dem banor där jag och Morf har haft problem med farten och typ alltid hamnat precis under pinne. Så målet var att springa, vilket jag ändå tkt jag gjorde!! Ändå var vi 4 hundradelar från att missa en pinne i första loppet, men ja vi lyckades!! Vi kom på fjärdeplats och tog vår tredje pinne i hopp!!! :D:D och är alltså klara för att starta i klass 2 nu! :D så jävla glad!! 
I andra loppet fick jag för mig att testa en sak som inte alls funkade som jag ville, så vi fick 10 fel då det blev strul vid ett hinder på grund av det x) Vårt tredje lopp sen kom vi på femteplats, 7 hundradelar ifrån en fjärdeplats och pinne, men jag var supernöjd ändå eftersom jag redan fått min tredje pinne ;) Men ja, vi gjorde våra snabbaste lopp hittills så jag är så jävla nöjd, men vi måste verkligen jobba på att få upp farten mer, annars kmr vi aldrig kunna mäta oss mot dem i klass 2 x) 


Men ja, så på 6 lopp fick vi pinnar i 4. Det är så grymt! :D Duktiga Morf!<3 Han orkade hela helgen och presterade så bra! 
Nu ska vi träna massor, på svåra situationer, tighta svängar och att springa! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0