Lydnadstävling i vällingby

Igår var det dags för lydnadstävlingen som jag haft bokad i några månader. Morf hade gått så himla fint dem två senaste gångerna vi tränat (innan dess hade vi inte tränat ett ordentligt lydnadspass på jättelänge då agilityn prioriterats över lydnaden). Men jag vet ju att han är lite störningskänslig, så visste inte hur det skulle gå, men inte fan behövde jag oroa mig!!

Vi kom på 1a placering och fick stå på pallen med ett 1a pris på 184,5 poäng och därmed vårt tredje 1a pris i klass 1 vilket innebär ett LP1 :D SÅ SJUKT GLAD! Han var dessutom så himla fin och fokuserad och glad! Var verkligen med mig hela tävlingen och ja vi hade roligt! Vårt bästa program ever!


* Platsliggningen var inga problem. En 10a där!
* Tandvisningen fick vi en 8a på då han ju lagt på sig den fula vanan att "om matte säger hej så får man hälsa" så ja han lyfte på rumpan sin. (Måste verkligen ta tag i den där ovanan!)
* Linförigheten sen var vår bästa någonsin!!! En 8a, vilket jag är så sjukt nöjd med! :D Han var med genom hela, hade bra fokus och följde mig så himla fint! Enda vi fick avdrag på var att han glappar lite, eller som jag säger svävar ut lite, ngt vi måste träna på att få bort ;) Ja plus att i språngmarshen så tyckte han "tjoho fan vad kul!" och tog ngr rejäla skutt x'D Bästa var ju ändå att jag redan då var överlycklig över vår linförighet så kunde bara skratta åt min flumhund ;D hahha. 
* Läggande under gång var jag väldigt nervös inför eftersom han strulat en del med läggandet. Men inga problem! Han la sig så fint men lite, lite långsamt så vi fick en 9a :) Roliga där var att jag var supernervös så när jag skulle sätta han upp så höll rösten knappt xD
* Inkallningen gick super! Jag kände att jag inte riktigt hade återfått rösten så kommandot var inte så starkt, men det spela ingen roll för han kom ju så fint ändå! :) En 10a där!
* Ställandet gör han ju så himla fint! Inga problem där, vi fick en 10a! :D
* Apporten har jag ju inte lagt ngn speciell tid på att träna på, så jag vet att han kan tugga eller rulla den. Han brukar inte göra det så mkt, men igår så både tugga han och rulla den under hela momentet x'D En 7a där, men ja jag var nöjd att han höll den ;) hahah.
* Hopp över hinder var inga problem, supersnyggt bara så en 10a där! :D
* För helheten fick vi 9,5 :)

Höga poäng rakt igenom om man då räknar bort apporten ;) Så himla nöjd!! Bästa lilla tokhund!
Något som gjorde det hela ännu roligare var ju att Ina också fick ett 1a pris!! Med 173,5 poäng och då var det deras första lydnadstävling och dem fick stå som 2a på pallen! :D så himla roligt! Stort grattis till dem, och ja satan dem är grymma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0