Jag <3 Agility

I söndags gick jag upp kl 8 för att åka till privatkurs i agility. Tog en buss från västerhaninge ut till typ ingenstans xD Kursen var för Annica Aller, och jävlar vad grym hon var! :D så himla trevlig, lätt att prata med och så duktig på att förklara! 
Vi började med slalomträning, eftersom vi inte alls lyckats med den träningen själv. Det gick väldigt bra! :D istället för att köra ngr få pinnar i början så kör hon så att man tränar med alla direkt. Alltså 12st pinnar. Man ska sedan visa hunden typ framåt med ena handen och så belöna snabbt med den andra handen framåt när hunden går igenom rätt genom en "port" i slalomet. För det första så lärde sig Morf väldigt snabbt! :D så nu ska vi träna vidare på samma sätt hemma och hoppas vi kan få till det! Och för det andra, det viktigaste, var att slalom plötsligt blev roligt! :D både för mig och Morf. Man riktigt såg hur han sökte sig till första "porten" och liksom ville köra! Så jävla kul :D 

Efter slalomträningen så var det dags för lite handlingsträning. Jag är ju inte så duktig på detta, så har mest viftat med armen och ropat kommando. Detta funkar ju, men det blir inget flyt i det hela och det ser inte så proffsigt ut ;P hahah. Så jag fick träna på ngr grundsaker i handling, och alltså det gick så himla bra!! :D Morf läste mig så himla bra och Annica var grym på att säga när och vad jag gjorde fel när det blev lite fel ;P 

Bästa privatkursen jag gått? Jag tror fan det :D Inte bara för att Annica var så duktig och positiv instruktör, utan för att jag också kunde gå hem med en känsla av att vi kan detta! Bara jag lär mig lite bättre handling och Morf blir säkrare, då jävlar kmr vi bli farliga på tävlingar :D

Väl hemma så städade jag och syster hemma. Dammsög, skurade, städade i badrummet, diskade, städade lite i köket, bäddade rent och la in rena kläder i garderoberna. Duktiga vi :) haha. 
Vad gjorde vi resten av dagen? Inte mkt. Vi spelade kort och såg på The walking dead samt gick ut och fotade hunden lite, mest så att syster kunde testa kameran på nya mobilen x) Sen på kvällen så övergav syster mig för att träffa Sara en sväng, så jag ägnade lite tid åt den nya rollspelssidan som precis startat. Ska bli roligt att rolla igen :D men jag är osäker på hur mkt tid jag kmr kunna ägna åt det ;O men det märker vi x) hehe. 
Igår, måndag, så åkte jag och syster till kista för att träna agility efter jag slutat. För det första så hade jag fått parkeringsböter.. Yey det är så billigt att ha bil x'D hahaha. Hade missat att dem hade städdag där jag stod? Är iaf det vi tror. Måste kolla, men tkr dem varit väldigt otydliga med skyltar då eftersom jag faktiskt tittade runt efter skyltar.. Men men. Bara att betala x) 

Agilityträningen gick iaf asbra :D för det första så kom jag ju på att det skulle vara en träningsgrupp där när vi nästan var framme.. Men dem var så schyssta så vi fick ta ett slalom och träna längst bort på banan. Så himla schysst av dem! :) Vi körde på så som vi lärt oss, och ja det kändes så bra! :D nu ska vi träna lite slalom i princip varje dag, och hoppas få se resultat och en klar förbättring om en inte alltför lång framtid :D Har btw fått låna ett slalom från en kund, Maidens matte! Så himla snällt :D så blir asenkelt att bara sätta ut det typ hemma på gräsmattan och köra lite! :) 
(Grymt suddig bild då den är print screenad från ett videoklipp ;P) 

Iaf, efter vi tränat slalom lite så slutade vi när det gick som bäst! Gick verkligen därifrån när det kändes så bra :D Vi joinade dem andra lite fint, och dem var så schyssta och lät mig köra ngr gånger på deras bana. Vi fick dock köra på small-hindrena, men det gjorde absolut ingenting! :) ibland har jag ju lågt när vi tränar bara för att skona hans kropp lite ;p om det ens spelar ngn roll för han hoppar oftast högt över ändå xD 

Jag sa till dem att jag ville vara med i träningsgruppen men att jag oftast kmr sluta 18 på söder, så hinner inte till 18.30 (eftersom man hjälps åt att bygga banan så ska man ju vara i tid), men då vare en tjej -Emilia- som sa att hon bor på söder så jag kan åka med henne :D alltså åhh!!! Blev så jävla glad! Så jävla snällt :D:D sååå igårkväll skickade jag in en anmälan om att jag vill vara med i träningsgruppen, så hoppas få svar idag! I så fall kmr jag och Morf va upptagna varje måndagskväll! Så roligt :D är så taggad!! 

Jag och syster är btw snart klara med The walking dead. Eller ja iaf så långt som det finns att se. Jobbigt att behöva vänta på avsnitt sen ;P eheheh. Funderar på om vi ska se Dexter efter det..;D<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0