Agility i nynäs

Har helt glömt bort att skriva om tävlingen! Och well nu ska jag egentligen sova.. Så får bli ett ganska kort inlägg :) (alla vet hur bra jag är på det.. XD men ahh x) hahah) 

Agility-klassen. Malin var startnummer innan mig, vilket jag tror blev för stor störning för han. Är så jävla jobbigt att han måste ha stenkoll på alla -.-' går liksom knappt att värma upp han för han ska bara titta efter alla andra.. Skittråkigt. Vettefan hur jag ska träna på det ;/ Men jaa, han var grymt ofokuserad. Missade att han skulle hoppa hinder typ 3-4 gånger, stannade upp precis innan en tunnel för att kolla efter Malin, Pelle och Tebbs.. Samt lyssnade inte alls på gungan så han flög lite då han hade för hög fart och fick lite framåtvikt.. Gjorde iaf om den =diskade mig själv ;p men då gjorde han den iaf bra och vi hoppade ju ändå slalomet så skulle ju ändå diska oss ;P hahah. Gick av planen med en känsla av att det gått skitdåligt -även om det sen när jag tittade på filmen såg ganska bra ut ändå. Men, men. Taggade om för nästa klass. 

I hopp-klassen så valde Malin att köra small med Oliwer då hon tkt mediumhöjden på hindrena kändes för högt. Var även bra för mig då hon inte körde precis före mig då ;) vet inte om det kanske bidrog till att han hade mer fokus än på banan innan? X) jaaa jag gjorde även olika "startrutiner" i dem olika klasserna, kanske också hade lite med fokusen att göra? 
Iaf, han var mer fokuserad och mer taggad, så förutom en miss på ett hinder, ja samt det faktum att vi hoppade slalomet och därmed diskade oss ;), så var han asduktig! Bra fokus och bra attityd med fin fart :D super! Så jag var nöjd och kunde gå av planen med en bra känsla vilket kändes jättebra :) 

Så ja, mer störningsträning och mer mängdträning I guess x) jaaa och så måste vi fan börja med det där jävla slalomet också x'D och så måste jag bli bättre med min handling för jag väljer inte dem bästa vägarna och ibland har jag noll koll på om det är bättre att va på höger sida än vänster osv. Men ja det lär jag mig väl med mängdträning skulle jag tro ;) seeeeeen så skulle man behöva konditionsträna xD för satan vad jag inte pallar med att springa, ha koll på banan, ha koll på hunden och samtidigt ropa på han och peppa han.. Min röst liksom dör och jag tror jag kanske glömmer andas x'D hahha. 

Blev som vanligt längre än jag tänkt mig, men ahh ;) hahah. Ska sova nu iaf! Inga bilder tyvärr för blev bara filmning idag x) men ja, godnatt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0