Agility frälst!?

Spenderade hela gårdagen på Nacka bk tsm med Ina! Jag tävlade bara ett lopp, hoppklassen medium, och det gick bra! Men vi diskade oss då vi fick ngt missförstånd vid en tunnel och därmed 2 vägran. Jag var nog väldigt otydlig då man fick välja ingång, och tror Morf blev lite osäker då x) Sen fick vi två vägran på slalomet då jag tror att han inte fattade vad vi skulle göra och han istället bara sprang förbi dem.. X'D MEN sen satte han slalomet!!! Vilket lätt var det bästa från dagen<3 så lycklig!! Efter liksom en veckas träning! :D 
Resten av banan gick felfritt, men jävlar vad han ska kolla allt omkring. Han blir liksom lite disträ.. Jag skulle vilja ha lite mer taggning på han så han blir met fokuserad på hindrena och mig x) Men är bara att träna på!

Ina körde totalt 3 lopp, Ru i både hopp och agility medium, och så Noomi i hoppklass large ;) Gick väldigt bra för dem, jävlar vad duktiga dem är! Men Ru rev tyvärr ett hinder i hopp och tog ett extrahinder så det blev disk i agilityklassen. Noomi blev nollad, men tyvärr är hon ju inte så snabb så ingen placering eller pris där ;p men sååå duktiga! 
Jag måste lära mig bättre handling, och kanske ha lite mer fart för att liksom tagga igång han. Dessutom tror jag att jag får jobba mer på att va på han under loppet så han inte tappar mig och svävar ut för att liksom kolla omgivningen lite x) Massa att träna på! 

Hade en grym dag med Ina, och efteråt mötte jag upp syster så vi tsm åkte och lämna Morf till Hannah som ska va hundvakt tills imorrn :) 
Idag blire till att hjälpa mamma och pappa att flytta ;) 

Somna btw typ 22.30 igår, så vaknade av mig själv typ 8.20 idag. Pigg och utvilad! Skönt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0