Söndag.

Har haft en bra söndag! 
Åkte till stan med syster och hunden för att möta upp Hannah med Kellie :) vi åkte sen vidare till Lidingö där vi allihopa mötte upp Nadia med Charlie och tog oss till Lidingö brukshundsklubb! Var huuuuur lerigt som helst, men vi lyckades allihopa hålla oss på fötterna ;) 

Agility stod på schemat, och jävlar vad kul vi hade allihopa! :D Morf var supertaggad, och förutom lite fjanterier mer däcket och platta tunneln så skötte han sig super! Var väl en gång då han kom av sig mitt i banan eftersom det var en som träna med sin egna hund en bit ifrån oss. Men han vakna iaf snabbt ur det och fullföljde banan utan problem :) 

Så efter dagens träning så vet vi vad vi ska träna på nästa gång. Däcket! Med baklängeskedja. Det vill säga först belöna för att bara hoppa däcket. Sen lägga till ett hinder innan och så belöna efter däcket. Och så vidare. Han strulade nämligen typ endast med däcket då han hoppade det efter andra hinder.. Knäppisen x) 
Ja och så ska vi träna platta tunneln! Även där strular han, och behöver liksom värma upp med hjälp på den. Annars stannar han och går tillbaka. Så den ska vi öka mer värde i. Så att han tar den på första försöket utan hjälp. Kanske med externbelöning framför? Jao vi får se. 
Senare måste vi även lägga ner tid på kontaktfälten och slalomet. Men ja i första hand satsar vi på tunnlar och hopphinder :) 

Kellie och Charlie var superduktiga dem också! Kellie vet jag ju redan att hon är duktig, men det var roligt att se Charlie träna :) 

Alla var vi härligt smutsiga efter träningen, önskar jag tagit bild på oss ;D eller iaf.. Våra byxor och framförallt våra skor xD hahah. Jag och syster åkte hem till mig efter, åt pizza och har sett på lite Vänner och sen Harry Potter. Ettan, tvåan och nu ser vi trean :) nice! 

Har faktiskt lite söndagsångest. Men samtidigt vill jag att det ska bli imorrn så att det sen kan bli tisdag. Varför? Jo för dels så får vi lön på tisdag :D -hej jag har varit fattig i typ 3 veckor.. xD- och dels så ska jag och Hannah troligtvis träna lydnad :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0