Morf

Folk tränar sina hundar, för att inte göra utfall, inte skälla, inte dra, kunna vara passiva, inte pipa och ja allt vad det är. Nu säger jag inte att min hund är färdiglärd, nej det är han inte. Men satan vad duktig han är. Så istället för att träna min hund, så tränar jag mig själv. Jag kämpar för att inte bli irriterad eller arg över småsaker. Att försöka slappna av och släppa kontrollbehovet. Det går sakta framåt, men även lite upp och ner. 

Och ngt som är ännu bättre är att jag inte längre bryr mig lika mkt när han småmoffar eller småskäller när det kmr ngn. Jag får fortfarande en känsla av "åhnej" i kroppen när ngn säger att ngn ska komma.. Men sen är det som att jag kmr på mig själv med att det är lugnt. Morf kanske moffar eller skäller lite, men sen äre bra och då är han glad! Såå ja jag är himla glad över min stabila, sociala, glada och charmiga hund! Jag måste bara fortsätta kämpa för att inte bli irriterad/arg i onödan. För han är himla duktig, han min lilla flumhund<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0