Jaaa men Eskilstuna update då!

Vi körde ju på landsväg igår! Totalt var vi 8 st övningskörare som skulle dela upp oss på 3 st körskolelärare :p Blev glad och lättad när min körskolelärare såg till att jag hamna i hennes bil :) så jag, Ronja och en till med henne. Vilket betydde att jag fick köra "min" bil också ;p hahah. 
Så landsvägskörning med mål att vi skulle testa på omkörning! Så vi fick allihopa testa att köra om dem andra 2 bilarna. 
Var lite läskigt när man skulle köra om, men kul som satan att gasa på rejält! ;D körningen gick dessutom bra, förutom att jag gjorde ett misstag och körde förbi en cyklist som jag egentligen skulle lagt mig bakom eftersom vi hade mötande trafik. Men, men, det gick bra och vi hatar cyklister som är i vägen och har lärt oss hur man inte ska göra ;p haha. 

Idag hade jag en utbildningskörning kl 8.30. Det gick ut på att köra med en ny lärare som man inte kört med innan, som då endast skulle sitta bredvid och säga vart man skulle åka. Alltså efterlikna själva uppkörningen! Tkt det gick bra, och var himla nöjd efter körningen :) detta trots ngr saker som kommenterades efteråt. Men det är saker som jag själv vet om; Att ha ännu mer koll, ibland missar jag vissa skyltar x) Att planera körningen lite bättre, speciellt inför korsning och rondeller. Att jag ibland kör lite långsamt. Samt att tänka på placeringen mer. Jag skulle t.ex igenom en rondell till vänster, så skulle ha lagt mig i vänstra filen men la mig i högra. Faaaast till mitt försvar vid det felet så var det första gången i en dubbelfilig rondell ;) hahah. Såå ahh, planering, placering, mer fart och bättre koll. 
Känns iaf bra att hon endast kommenterade det jag redan visste om att jag måste tänka på :p 

Har en lektion innan uppkörningen på måndag, känns bra :) sen ska man väl försöka att inte stressa på uppkörningen utan försöka ta det lugnt x) hahah.

Men ahh, vi har inte gjort så mkt mer idag. Kl 13 hade vi Risk 1an. Alltså föreläsning om riskerna i trafiken. Var intressantare än jag trodde, så 2,5 timmar gick fort. 
Sedan har vi spenderat större delen av dagen åt att plugga! Känns bra med teorin! Även om vissa saker vägrar sätta sig x) hmm. Under kvällen har vi varit helt själva här på körskolan, lite tomt men ändå skönt :p dock lyckades vi få en propp att gå.. Hahah. 

Kl 23.28 på en fredag och vi ligger i sängarna och ska snart sova. Pensionärvarning? ;) hahha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0