Händelserik Helg

Fredag: 
Jobbade 7.30- ca 12.30. Träffade sen Malin för att gå runt lite på östermalm innan vi åkte till frihamnen. Lets dance genrepet såg vi! :D var himla kul, men fy satan för att stå i kön och vänta innan. Och så hade vi oturen att inte få så bra platser, hade nämligen en pelare precis framför facet :/ men annars var det bra! 


Vidare till kungsträdgården där vi tillsammans med Jenny åt middag på Friday's! Så gott! Efter det mötte vi upp Ronja på Rigoletto och såg The other woman! Så jävla bra film! En riktig tjejfilm! ;D vill se den igen :D nu! Hahah. 
Jag och Malin åkte sen till Medborgarplatsen där jag hämtade Morf från snälla Tesso som passat honom under eftermiddagen och kvällen :) hem till Malin men vi kom inte i säng förrän typ kl 3 ;P eheeh. 

Lördag:
Upp kl 7.30 för att åka på agility tävling :D Malin skulle tävla och jag och Morf passade på att miljöträna x) gick riktigt bra för Malin, tyvärr inte tillräckligt snabba så ingen placering, men satan duktiga dem var både Malin och Oliwer! :D så himla roligt att se :) 
Jag agerade dessutom hjälp åt en kvinna att filma henne när hon tävlade med sin papillon. Morf skötte sig iaf bra, större delen av tiden var han superduktig! Lite smådrag i kopplet och lite pip då och då. Men jag hade inga höga förväntningar på han och precis när vi kom dit sa jag till mig själv att inte ha för höga krav. Bara snart 8 månader gammal och första gången i den typen av miljö, och han klarade det med bravur! Jobbigast tkt han det var när Malin gick iväg med Oliwer. Hahah. Han kunde iaf både koppla av och köra lite nära och snurra och såna enkla saker. Så duktig! Så jag var nöjd :) fast efter 5 timmar så märktes det att han var trött ;) haha.



Både jag och Morf halvslumrade på vägen hem, och väl hemma tog jag en powernap! Sedan vare bara att göra sig iordning för kvällen. Fira Alex som fyllt år i veckan. Hemmafest med grillning på schemat. Nice! Morf skulle egentligen ha följt med på festen, men jag kände att han behövde vila efter att fått så många intryck på agilityn. Istället var Nadja supersnäll och passade han :D tack igen<3 

Ut till Tallkrogen för festen, och vi hade en supertrevlig kväll med efterfest vid bromma kyrka. Nära hem ;) fast vi hade sån lyx att vi fick skjuts både till festen och sen hem! :) syster sov hos mig och vi släckte lampan kl 4. Hahah. 


Söndag:
Åhh så himla skönt att inte ha gjort typ ngt alls! ;D klev upp strax efter 10 och gick för att hämta hunden vid 10.30. Har sett på gladiatorerna, the vampire diaries och tre filmer. Tog en promenad på ca en timme med hunden vid 2, handlade på vinsta zoo och passade även på att träna lite inkallning samt fritt följ. Måste träna mkt, mkt mer! ;O haha. Åt pizza till lunch och sen Mcdonalds till middag, nyttigt jao ;) hehe. Tog en kort kvällspromis med syster och ska snart sova. Skönt att jag börjar 10 imorrn! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0