Bilträning och IKEA montering!

Idag har jag och mamma åkt en massa bil med Morf! Han fick åka i bilburen för första gången. Jag funderade innan på om buren skulle vara i bakluckan eller baksätet, men då dörrarna ej kunde öppnas när den var i bakluckan så fick den vara i baksätet! Gick väldigt bra faktiskt. Eller ja, fortfarande lite motstånd när man går till bilen och fortfarande lite pip. Men snäppet bättre än förut tycker jag nog! 

Vi började med att ta en sväng förbi blackeberg och södra ängby skola, för att sedan åka till vinsta zoo där jag köpte en pläd till Morf att ha i bilburen. Än så länge har han haft sin korg i den. Efter det åkte vi hem till mormor så att hon fick hälsa på Morfen :) 
Vidare hem där vi på vägen stannade för att köpa med oss McDonalds. Nyttigt, oh ja! ;D 
Efter vi ätit så fick valpen mat och sedan tog vi bilen för att åka hem till brur. Morf har tidigare inte mått illa i bilen när han ätit men däremot spytt om han inte ätit, men tydligen gällde inte det idag. Så jag och mamma fick städa lite innan vi kunde fortsätta. Vi kom iaf hem till brur där vi fick vänta typ en timme på brur, syster och pappa som spenderat typ hela dagen på IKEA. Soffa och massa annat hade brur köpt, och syster fick en garderob av mamma och pappa.
Hela familjen hjälptes åt att montera ihop soffan hemma hos brur, sedan åkte vi alla hem till mamma och pappa (och syster ;D), åt pizza (nyttiga familjen :D) och så har pappa, syster och brur spenderat flera timmar åt att montera ihop systers garderob. Själv kände jag att det var lite trångt att va 4 pers därinne, så jag joinade mamma och såg på film ;p 

Lång dag, och nu väntar jag på att dem ska bli klara så man kan lägga sig i sängen (på madrassen?) och se film för att sen sova x) lär dröja en stund till ;p haha.

Juste, Morfen kissade inne idag :( för första gången på typ en månad. Blev besviken, men ja så äre. Han har annars blivit jätte duktig och vi brukar gå ut ca var tredje timme. Ibland efter 4, beroende på om han typ sover eller ligger nöjt och tuggar på en leksak. Hade gått 2,5 timme, och hade det varit en "vanlig" kväll hade jag kanske reagerat för han gick runt lite innan. Men då vi stängt in han i vardagsrummet tsm med mig och mamma så att dem andra kunde montera upp garderoben ifred så trodde både jag och mamma att han helt enkelt gick omkring för att han ville till dem. Han sa inte till ngt heller :( men, men. Så kan det vara, och han kissade iaf bara på golvet och inte på mattan eller sin nya pläd ;P då hade jag fan inte varit glad xD hahah.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tog lång tid innan Boll blev rumsren, många "bakslag" har jag för mig, blev en hund av honom med ;)

2014-01-05 @ 10:23:03
URL: http://missmalinerika.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0