2013 i text

Januari 
Firade in nya året med en fest hos Alex med massa fint folk! Jag var arbetslös och jobbade lite extra på gamla dagiset, eftersom Bella åkte till USA.Deztination (monday bar utgång) i solna hallen, med förfest hemma hos Jenny! Tränade ganska duktigt tillsammans med Ronja och Jenny, Zumba och springning! 

Februari
Fortsatte vara duktig och träna en del! Provjobbade på Vinsta hundcenter samt fick en timanställning där! Va inne på att skaffa mig en staffe så satt och kikade på en massa staffe-kennlar. En till Monday bar utgång.Hängde med Anneli en dag på jobbet som doggywalker. Åt ute med brur och pappa samt gick på hockey! Riktigt kul faktiskt :) En sväng upp till norrland med SaraX2 blev det också.

Mars
Fortsatte jobba lite på Vinsta hundcenter. Lämnade in mobilen som strulade så fick låna pappas mobil. Färgade håret orange men failade lite då det gröna som jag haft innan (blått och grönt) lös igenom. Så halva håret fick bli svart! Monday bar kryssning till Riga! Passade älskade Elliot<3 sov hos Malin och hjälpte henne med morgonfodring på utsläpp i stallet. Spel- och singstar kväll med SaraX2, Jenny, Anton och Alex där straffshoten på singstar gjorde det hela mkt intressantare ;D Färgade håret helsvart. Var lägenhet- och kattvakt åt Jenny och Anton som åkte till sälen. Jag och Bella gick på en start-kurs hos nyföretagarcentrum. Monday bar utgång där jag var så trött att jag hela kvällen längtade efter sängen. Passa Nikki och hade det mys.

April
Fortsatte jobba lite på Vinsta hundcenter. Lyckades dessutom få ett rivsår precis under ena ögat av en ny hund som började på dagiset. Hade kelpien Jissa hemma hos mig några dagar under månaden. Så fin hund! Åkte till Örebro hem till morbror Marko tillsammans med mamma och syster. Vi hade en väldigt trevlig helg där! Jobbade lite på gamla dagiset. Åkte in till stan för hundägarens dag tillsammans med syster. Var sjuk. Utgång med Ronja. Provjobbade på VIPdogs och fick jobbet :D

Maj
Firade Valborg i uppsala tsm med Ronja! Direkt efter hemgång från uppsala så var det tjejkväll hos Elin i waxholm ;P Bodde hemma hos Jenny och Anton några dagar för att va fisk- och kattvakt när dem var bortresta. Började jobba på VIPdogs<3 Öppet hus på hundstallet. Ölkväll med personal + hundägare! Passade lilla Pelle. Tränade lite med Ronja. Elitloppshelgen, där vädret inte riktigt var på vår sida.

Juni
Började månaden med att besöka Daloro gårdens kennel med massa mini aussies! Föll för rasen och bestämde mig för att en sån ska jag ha! Fixade dreads i håret. Monday bar kryssning till Riga! Passade boxern Stella över en natt för prov. Kryssning med massa folk, familj + kompisar :) Firade midsommar i nynäs med Malin och hade det asbra! Badade med Alex och Jenny vid ängbybadet trots halvtaskigt väder och hade på kvällen sedan "mjukisfest" hos Jenny! ;D Sov på gamla dagis med flumgänget! Kryssning med Bella och Cicci där vi "jagades" av en skum typ ;O xD

Juli
Började en hund på dagis som pep konstant i början vilket drev mig till vansinne. Hade mitt första kundmöte på jobbet och var asstolt! ;D Firade brur som fyllde år, först hemma hos mamma och pappa med kortspelande och dagen efter utgång med han och hans kompisar! Rebelle avlivades på grund av tråkiga omständigheter</3 Bestämde tillsammans med Jenny och Alex att ha filmkväll en dag i veckan. Var hemma hos Nadia med alla ur personalen plus dåvarande praktikanter. Fick dessutom med mig Nova hem då som jag var hundvakt till i en vecka. Fick mail från Louice på Daloro gården att tiken, Juwel, var betäckt så att det var bara att hoppas på att det skulle bli några valpar! Passade Tussan och syster passade Nikki, samtidigt som jag hade Nova! Picknickade och badade med Nadia och dem få dagishundarna vi hade på jobbet. Blev massa promenader i det fina vädret med syster och hundarna :) Sen kom Stella med i vår lilla flock så ett litet tag hade vi fyra hundar! :D Hundarna droppa av en och en och till slut hade jag bara Stella, som jag och syster tillsammans passade i 2 veckor! Grillade och sov på gamla dagiset<3

Augusti
Badade med flumgänget på gamla dagis med 3 dagishunda + Sella! Firade moster som fyllde år! Stella åkte hem så jag blev hundlös igen. Badade ute i nynäs med Malin. Fick besked om att Juwel var dräktig :D Kolmården med ppa och syster :D Sov på dagis med flumgänget! Massa nya hundar på jobbet så blev mkt jobb. Umgicks med Anneli och hennes hundar, spårträning, lydnadsträning och rallylydnadsträning! Blonderade håret. Gröna lund fyllde 130 år så åkte båt med pappa och såg på fyrverkerier :) Passade Bam som precis blivit blind så var nästan som att ha en liten bebis att ha koll på. Färgade håret blått<3 Monday bar kryssning till Riga!

September
Passade Cookie! Var på handledarkurs för körkort tillsammans med pappa. Valparna föddes den 10e september :D Hade en liten födelsedagsfest hos mig med fiskedamm och spel. Dagen efter firades jag hemma hos mamma och pappa. Ute och firade Ronja tillsammans med Jenny. Började handla hem saker till valpen. Passade Pelle några dagar. Cicci hämtade hem Inna! Utgång med Jenny, Ronja och brur, förfest hos Jenny och sen patricia. Grym kväll! Var kattvakt åt Annelis katter. Jag och syster sov hos Cicci och myste med lilla Inna!

Oktober
Passade Bolt en dag, och hade en supermysig dag tillsammans med honom och syster som joinade mig! Jag, Jenny och syster åkte till Daloro gården för att få träffa valparna för första gången :D Jag fick då välja valp, och valet föll på den bruna (röda) lilla plutten! Jag och syster sov på nya dagis. Inflyttningsfest hos Jenny. Hälsade på valparna igen :D Övningskörde tillsammans med pappa, gick faktiskt bra! Tjejkväll med Ronja, Jenny och Malin. Monday bar utgång. Funderade över namn till valpen min. Såg på film med mamma innan jag satte mig på t-banan för att åka hem till brur. Sov på gamla dagis med syster och Cicci. Fick små presenter av moster, som jag hittade när jag kom hem en kväll<3 Blev klar med hunddagisutbildningen jag sysslat med under några få veckor.

November
Halloweenfest hos Elin som innebar en riktig bakisdag med tillhörande spyor. Första gången, och gärna sista! ;D Hämtade hem valpen min, lilla Morf!<3 Han fick träffa Inna och första gången lekte dem bara en kort, kort stund innan Inna sprang in i en bänk och blev ledsen. Jag och syster åkte buss och pendel med Morf till upplandsväsby där vi spelade kort hos Ronja tillsammans med My! Passivitetstränade en hel del! Lånade hem Pontus som Morf fick träffa, gick hur bra som helst :) Fick så sjukt ont i min vänsterfot.. och senare somnade den. Morf fick börja följa med till dagis och var hur duktig som helst! Rumsrenhetsträning, koppelträning, passivitetsträning. Ja allt handlade i princip om lilla Morf ;) Bio med syster och Cicci där vi alla tre kände oss illamående framåt slutet av filmen 0.o Träffade Helen med lilla Vega, en jämngammal miniaussie valp! Julöl med kollegor och kunder! Färgade håret mörkblått. Passade Cookie. Valpträff med 4 valpar, Morf, Vega, Inna och Ru (ännu en miniaussie, syster med Vega).

December
Hundmässan<3 Seriekväll hos Jenny, hon var hundvakt dagen efter. Bio med brur och syster, samt Lisa. Tesso var snäll och var hundvakt och Morfen skötte sig både hos Jenny och hos Tesso! Duktig. Monday bar kryssning!  Jag och Morf sov på dagis eftersom jag inte orkade åka hem. Var i rastgården tillsammans med Tesso och ett litet gäng hundar. Morfen fick följa med och han hade så himla roligt! Fortfarande problem med foten min. Sovit hela december. Firade Malin som fyllde år, och fick se hennes nya lägenhet! Jag, syster och Morf sov hos brur i hans nya lägenhet i Jakobsberg! Julafton och stackars syster var sjuk :( Dessutom fick Morf vara hemma med henne eftersom jag började tro att han kanske har mjällkvalster.. Farmor och PA kom ner för at sälja fyrverkerier, så fick va lite social med dem i alla fall. Morf spenderade tiden hemma eftersom vi ännu inte varit hos veterinären. Syster var snäll och var hundvakt så att jag kunde åka tillsammans med Ronja och Jenny till Uddevalla för att hälsa på Rose! Året avslutades med en lugn kväll tillsammans med farmor och PA, och hunden min brydde sig inte alls om fyrvrkerierna som smällde satan utanför. Vi var ute vid 21.30 och trots en del smällande så var han kolung. Som om det inte lät någgonting! Jag hade huvudvärk och farmor och PA var helt slut efter en lång och hektisk arbetsdag så la mig vid ca 23 och såg på Mulan. Morf sov sig igenom tolvslaget och strax efter 12, när allt smällande slutat så somnade även jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0