Planering

Känns jättekonstigt att inte ha lilla Morf runt mig. Sitter i princip och väntar på att mamma kanske ska skicka ngt litet sms och säga hur det går :p jaa jag är nog lite fjantig men han är ju min lilla bebis ;P hahah.

Sitter iaf och planerar att jag ska träna in ett "vänta" kommando under helgen. Så att han kanske inte behöver pipa satan när jag lämnar han tre sekunder i boxen för att ta emot dagishundarna på måndag :p får se om han hinner lära sig det tills på måndag. Tänkte som så att jag ska sätta han i köket och säga vänta och så backa typ två steg och så belöna om han sitter kvar! Alternativt att jag släpper in han i köket, drar för kompostgallret och sen flyttar mig två steg åt sidan så han inte ser mig, och sedan snabbt tillbaka med belöning. Får se vilket som känns bäst. Testar nog troligtvis med gallret först, eftersom han på dagis faktiskt kmr bli instängd då jag tar emot dem andra hundarna. Ska börja med det ikväll så får vi se hur det går :p 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0